אינליגנציה ריגשית

סיכום שיעור 3

inbalc30

inbalc30

פרטי הסיכום

קורס: אינליגנציה ריגשית

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

סיכום שיעור3

תקשורת בין אישית:

ישנם מס גורמים משפיעים על איכות התקשורת
הערכה עצמית גבוה/ נמוכה
ככל שהערכה העצמית גבוה יותר אנחנו מרגישים יותר נח בניהול דיאלוג
ליצירת דו שיח תקין ותקשורת טובה דרוש ביטחון עצמי .
דיאלוג ותיקשורת מתרחשים גם בעת שאנו שותקים- שפת הגוף שלנו ממשיכה לדבר ולהעביר מסרים לצד השני.
העולם הריגשי , האינטונציה היא כח מניע חזק יותר מהמחשבה.
המצב הרגשי שבו אנו מצויים , כעס , תסכול , שמחה הם גורם משפיע על נהול הדו שיח
לאנרגיה שלנו יש תפקיד משמעותי על אופן ותוכן המילים והמסרים שלנו לצד השני.
השפה-שבה אנו בוחרים להשתמש, סגנון, בחירת מילים וכד׳ יכולת הניסוח כל אלה הם גם גורם משפיע על ניהול התיקשורת וסגנונה.
דיבור- איטי, מהיר, ברור, מונוטוני, חזק חלש
כל אלה הם למעשה האינטונציה .
האינטונציה שלנו בעת ניהול הדו שיח משפיע מאוד, מידת האינטונציה הריגשית והחברתית קשורה בהכרח למידת היכולת שלנו לזהות את המצב הריגשי שהאחר שרוי בו
האחריות על העברת המסר והבנתו מוטלת על זה שממעביר את המסר.
גמישות מחשבתית- היכולת לחשוף את עצמנו לדברים נוספים שונים ממה שאנו מכירים.
ישנו מסלול תקשורת- שמתחיל בהכוונה העברת המסר, הצפנתו קליטה ופיענוח.
בכל זמן נתון במהלך התיקשורת יכול להיווצר קצר תיקשורתי!
ישנם 4 עמדות יסוד-
האידאלי אליו יש לשאוף- אני בסדר אתה בסדר
מצב בו האדם מונע מאגו ומרגיש תחושת עליונות – אני בסדר אתה לא בסדר.
יסוד שלישי כאשר אדם מרבה לחוש רגשות אשם, ובעל רגשי נחיתות ותמיד רואה את ה״דשא של השכן ירוק יותר״ – אני לא בסדר אתה בסדר.
יסוד רביעי מתאים למי שהביטחון העצמי שלו נמוך, אני לא בסדר. אתה לא בסדר.
סגנונות תקשורת-
קוגנטיבי- ראש
לב- רגשי
לרב תתנהל תקשורת בין אישית טובה יותר בין אנשים שיש להם אותו סגנון תקשורת.
הקשבה- כגורם חשוב בהתנהלות ויצירת תקשורת טובה.
ישנם מס שלבים:
הראשון- הרצון וההחלטה להקשיב
פינוי מקום לספיגת המידע והמסרים
לשמוע את הצד השני
לשאול שאלות לגבי מה שלא ברור וכמובן
לנסות להבין את המסרים
לאחר שהבנו והפנמנו מה המסר שניסו להעביר לנו לנסח מחדש את השאלות בהתאם ובסוף יש להמתין לתגובה.
גילוי אמפתיה חשובים מאוד ביצירת התקשורת היכולת שלנו לוותר על הביקורתיות והשיפוטיות ולהביא לידי ביטוי מילולי את רגשותיו של האחר
מנגנוני תקשורת נוספים ליצירת תקשורת:
יצירת שקיפות-
שקיפות במעשים בתוכן ברגשות ( אני חש שאתה חש…) ושיקוף משמעות , להבין את המסר שהאחר מנסה להעביר
השימוש בשיקוף מביא ליתר דיוק בהבנת הסיטואציה וליצירת אמון.
Nlp
שטח- מציאות אוביקטיבית
מפה- חויה סוביקטיבית, המציאות כיצד שכל אחד רואה דרך עיניו וחויותיו
מציאות אוביקטיבית אינה נראית – כל אחד רואה אותה באופן סוביקטיבית דרך החויות האישיות שלו.
ההבנה שהמפה שונה מהשטח היא הסיכוי שלנו להמעיט ולהמנע מקונפילקים.
התנהגות ככוונה חיובית-
התנהגות הרסנית לעיתים עומדת מאחוריה כוונה טובה, ולכן הביקורת לאותו אדם לא תמיד רלוונטית ובכדי לעזור צריך ליצור שיקוף לגבי איך הוא נתפס על ידנו ואולי על ידי כך להביא אותו למודעות גבוה לגבי ההתנהגות שלו.
משוב לצמיחה- אין כישלון כל חויה גם שלילית ניתן לילמוד ולצמוח ממנה.
אנחנו כל החיים נמצאים במצב למידה ומכל חויה אנו יכולים ללמוד ולצמוח ממנה על ידי ניתוח החויה.
קיום המשאבים להשגת המטרות- בעצם הידיעה שאין לנו משהו או תכונה מסוימת אנו כבר במודעות הזו נמצאים בתהליך להשגת המשאב שחסר.
לרב בחירת ההחלטה שלנו בזמן נתון היא הנכונה עבורנו לאותה נקודת זמן.
יש לנו תמיד מספר אפשוריות לפעולה
שינוי השקפת עולם ויצרתיות יעזרו לנו לראות את האפשרויות השונות.
תקשורת – משמעותה בתגובה שבאה בעיקבותיה. בכדי שהצד השני יקבל ויבין את המסרים שלנו הסבירות שלא הבהרנו את עצמנו כראוי ולכן האחריות היא עלינו ואלינו לדאוג שנובן והמסרים שלנו יעברו כראוי.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X