אסרטיביות

סיכום שיעור 4

Limor iluz

Limor iluz

פרטי הסיכום

קורס: אסרטיביות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

אסרטיביות זה לא רק לאומר את מה שיש אלא להשפיע על המקשיב ליישם וכמובן לפן החיובי.

כולם מעדיפים להיות אסרטיביים וזה מתחיל ונגמר בתקשורת ובצורה נעימה ועניינית ומכבדת.

התקשורת זה הבסיס לקיומנו כבני אדם, כחברה, מדינה ועולם. חשוב שתהיה תקשורת עשירה ולצידה חשיבה רציונאלית, יכולת מנהיגות גבוה והרבה פעמים גם כריזמה ואז אנחנו אסרטיביים.

הרבה פעמים אנשים אסרטיביים מקבלים ביקורות שלא תמיד מוצדקות אך מנגד גם מקבלים החלטות כל כמה דקות (לדוג’- מתי לקום? מה לאכול?)

אנחנו מקבלים ביקורות המון פעמים ביום, ביקורת זה דבר חיובי – ללא הבקרה והביקורת העולם לא יכול להתקיים, ביקורת זה דבר חשוב. צריך לדעת להתמודד עם ביקורות.

יש 3 טיפוסים:

  1. הנכנע– אחד שמקבל כל ביקורת כתורה מסיני, ועוד יזרע מלח על פצעיו. זה טיפוס שלא יודע להתמודד ולענות.
  2. התוקף– זה אחד ששומע ביקורת ודופק על השולחן, וצועק ותוקף , אני מושלם איך אתם מעבירים עליי ביקורת? בדרך כלל אנשים מתרחקים מאחד כזה.
  3. המתחקר– שואל שאלות על הביקורת שמקבל, יש לו ביטחון עצמי, אומר אני לא מושלם הכול בסדר.

צריך לקחת הכול בפרופורציה , להתאים את המחשבות למציאות ולהיות אנשים עם בעלי תכלית.

צריך לזכור תמיד- אף אחד לא מושלם וביקורת זה אחד הדברים הטובים שקורים לנו, תמיד יהיה אחד שיודע טוב יותר מאתנו משהו מסוים.

קנאה– זה דבר תקין, אנחנו אנושיים. קנאה גורמת לנו להתפתח ולמוטיבציה ודוחפת אותנו לעשות ולרצות יותר. אך במינון נכון, אם הקנאה אובססיבית זה גורם לירידה במוטיבציה, לתסכול, כעס, מרירות, פוגע בערך העצמי והכבוד שלנו.

צריך לקחת הנאחס ולהפוך אותו לנכס, את הלימון ללימונדה.

יש שלושה שלבים איך להיות יותר יצירתי להתמודד עם הקנאה והאובססיביות שלנו לפעמים:

  1. עבודה מחשבתית– לא לחפור, תהיה ענייני ואל תתבייש לשאול כדי להגיע לשורש הבעיה. אני מקבל את הביקורת אבל רוצה לדעת עוד יותר ואחרי שדיברתם על זה יש לך הצעה לשיפור? איך אתה היית עושה את זה במקומי? בוא נגיע לפתרון משותף. ככה חושבים יחד.
  2. פריקת נשק– אל תירה בחזרה, כי כשיורים- נפגעים. עדיף לאומר סליחה ולשתוק ולא לפתוח בהסלמה כי ביריות כולם נפגעים. ולפני שמגיבים לספור עד 10.
  3. פידבק וטיעון– להסביר את העמדה מבלי לרדת לפסים האישיים, יחד עם זאת לא להגיש את הלחי השנייה, לנצל את המצב כדיי ללמוד על עצמכם וללמוד על האנשים שעומדים מולנו. ללמוד איך לעשות מהנאחס –נכס. ללבן את הדברים, לשמור על סגנון מכובד שכל זה מתוך רצון וכוונה להיות חלק מהשיחה והתקשורת. ברגע שאנחנו נמצאים בתוך המעגל התקשורתי אנחנו קיימים, כשאנחנו מתנתקים- אנחנו לא קיימים.

איך אנחנו עושים רושם ראשוני טוב שיחבבו אותנו ולהיות מהאנשים שמתעניינים בנו ומשפרים את התקשורת הבינאישית?

צריך להיות בנאדם נחמד, אבל לא חנפני אלא להיות ענייני מחייך ובגישה טובה ברגל ימין, כדיי ליצור מקום שכן כייף לחזור אליו ולדבר אתנו.

ביטחון עצמי זה לדעת מה היתרונות שלנו ולנצל את זה, יחד עם זאת לדעת שאין בנאדם מושלם. לשאוף לשלמות זה אנושי אבל זה לעולם לא יהיה שם.

פעילות ספורטיבית ואוכל בריא ולהיראות יותר טוב אנחנו הרבה יותר עם ביטחון עצמי.

התדמית שלנו: לבוש הופעה וסגנון.

שפת הגוף- 55%- הלבוש, ההופעה שלנו איך אנו ניראים.

טון דבור- 35%- צועק/לוחש..

כל השאר- 10%

התדמית שלנו קובעת את הגורל שלנו.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X