ביוטכנולוגיה

סיכום שיעור 4

יונה ביסמוט אבנצל

יונה ביסמוט אבנצל

פרטי הסיכום

קורס: ביוטכנולוגיה

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

בתחילת השיעור המרה הזכיר את החיסון של המכון הביולוגי שהוא מבוסס על החיסון נגד אבולה: משתמשים בנגיך הפוגע בפרות ולא בבני האדם (VSV) בו הוכנס הגן ל-SPIKE כפלסמיד.

הנדסה גנטית: השתמשו בחיות מעבדה לצורך פיתוח התחום של הנדסה גנטית. היום משתמשים בהדפסת תלת מימד לצורך יצירת איברים.

יש צורך לבחור את חיות המעבדה לפי הצרכים של המחקר. כל מודל בעל יתרונות וחיסרונות שיש לבחון לפני שמתחילים לערוך מחקר. דוגמה: יש שוני גדול בין תאי T של קוף ושל אדם וזה דבר שיש לקחת בחשבון כשמתחילים מחקר על תאי T במודל חיות.

למחקר בסרטן משתמשים בעכברי NUDE ללא שער שלמעשה עם דיכוי של המע’ האימונית. מזריקים תאי סרטנים שמקורם מגידול אנושי לעכברים. היום אפשר לגדל תאים סרטנים בתרבית, להזריק אותם בעכבר ולבדוק תרופות שונות.

PHOTODYNAMIC THERAPY, שימוש בנגיף ה-ADV הפוגע בעופות או שימוש בחיידקים הינם שיטות בשימוש היום במחקר וטיפול. עשרות שנים שמגדלים חלבונים רקומביננטים בחיידקים.

שכפול גנטי: שכפול בעלי חיים על ידי שיבוט.

בעבר השתמשו בצפרדעים כדי לגלות הריון של נשים.

אפיגנטיקה: איך הסביבה משפיעה על הגנטיקה.

היום ניתן להשתמש ב-EMBRYONIC STEM CELLS ליצירת עובר בעל שלושה הורים.

PCR: ניתן לשבט בעזרתו.

קיים גם REAT TIME PCR לכימו החומר בגנטי שמזהים. משתמשים בחומרים פלואורסנטים שנקשרים ל-DNA הדו גדילי. לצורך הכימות משתמשים בעקומת כיהול. שיטה זו הומצאה בשנת 1991

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X