ביטכנולוגיה

סיכום שיעור 10

Anziskind

Anziskind

פרטי הסיכום

קורס: ביטכנולוגיה

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

סיכום שיעור 10

ישנם חלבונים טרנסממברונלים שקשה לגבש אותם. מגבשים לא כל מונומר בנפרד אלא רק חלק החיצוני מחוץ לממברנה. הראיון המרכזי בביולוגיה מבנית הוא לקחת חלבון מנוקה מאוד ומכניסים אותו לכל מני תמיסות מלח שונות בריכוז מסוים. זה יגרום להבערת מולקולות מים והתקרבות מולקולות חלבון אחת לשניה למצב שהם מסודרים בגביש. בודקים אותם במיקרוסקוף מולקולרי, יכולים להקפיא אותו בתוך לופ מסוים בחנקן נוזלי. מעבירים אותו למהיץ חלקיקים.

דיברנו על שיטות ניקוי חלבונים. מחדירים חלק קטן מהספייק לתוך פלסמיד, מכניסים לחיידק אי.קולי, מגדלים אותו במצע בררני, שוברים את החיידקים בעזרת לחץ או קול, מנקים חלק העליון שלהם. מעבירים דרך קולונות שמכילות בידים. מה שנקשר לבידים שחלבונים שיש להם היס ושאר החלבונים של החיידק יוצאים החוצה. עושים שטיפות ואלוציה.

בחלק השני דיברנו על קרינה מיינת. רדיואקטיביות היא התפרקות של גרעין אטום בלתי יציב לגורמים פשוטים יותר תוך כדי פליטת קרינה. הקרינה נפלתת בכמה צורות: קרינה אלפא, קרינה בטא, קרינה גמא. נהוג למיין את הקרינה לשתי קבוצות: 1. קרינה בלתי מייננת כדוגמת אור, גלי מיקרו וגלי רדיו.

  1. קרינה מייננת שבה הקרינה מסירה אלקטרון מאטום ומותירה לפיכך שני חלקיקים טעונים הקרויים יונים

המושג רדיואקטיביות בד”כ מתייחס לפליטה של קרינה מייננת.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X