בניית מצגות

סיכום שיעור 7

anatpunis

anatpunis

פרטי הסיכום

קורס: בניית מצגות

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

שם: ענת פוניס

ת.ז: 066203092

סיכום קורס – בניית מצגות – ליאן, מפגש מס’ 7 תאריך: 17/02/2021.

עקרונות הכנת המצגת: העברת מסר / סיכום שנתי / יעדים לשנה הבאה: איך יודעים למקד מהו הנושא של המצגת ומי קהל היעד? רקע תומך לדובר, הקלה בהבנה של מספרים, ע”י גרפים פשוטים, הדגשה של הנושא החשוב – מדברים על מכלול ובשקופית המצגת כתובה שורה אחת שתסביר מהו המוקד. הסבר של תהליכים – שקופית במצגת שמציגה את כל התהליך תעזור לשומעים להתמקד.

קביעת מטרות: לשאול שאלות כשבונים מצגת: מה המטרות המוצהרות שלי בהצגה? יש גם מטרה בלתי מוצהרת. מה רוצים להשיג מהמצגת? (קיצור זמן הוראה והמחשה טובה של הנושא). שיווק יעיל של המוצר וקידום התהליך לקראת המכירה (למכור חברה, לשווק את היכולות, או התחום שאנחנו מנהלים)ץ הצגה קצרה ויעילה של 4 המטרות העיקריות.

קהל היעד: מי האנשים שיצפו במצגת? בני כמה הם? (לקשישים – הגדלת גופן), נוער – דיבור בשפה המתאימה…כמה שקופיות להכין? לבדוק כמה זמן יש להעברת המצגת? ממוצע של 1-2 דק’ על כל שקופית. 1 שעה=30-60 שקופיות  רצוי להתאמן ולהציג למישהו לפני זה.

הכנת ראשי פרקים למצגת: סדר נכון, מסקנה, תובנה בסיום המצגת. שקופית שער – שם המצגת, דובר, תפקיד. שקופית 2: הצגה של עצמכם – שם+משפחה, תפקיד בחברה / ארגון, רקע אקדמי / תעסוקתי. שקופית 3: הצגת הנושא, שקופית 4: מטרת המצגת+ראשי פרקים. שקופית 5: והלאה: גוף המצגת. שקופית סיכום, שקופית גיבוי (להכין 5 שקופיות גיבוי עם דוגמאות / הערות / טיפים (אם דיברנו מהר מידי ונשאר עוד זמן…).

ארגון גוף המצגת ורעיונותיה: סגנון כתיבה ואיך לכתוב: לא לכתוב יותר מ-6 שורות בשקופית. פשוט, קצר, הומור במידה, בהתאם לפורום: רשמי / חברי, להיות רגישים… שלא ייפגעו מבדיחות.

עיצוב תוכן: רצוי בגופן אריאל (כותרת עברית + אנגלית), גופן הולם, לוודא שרואים את הכתוב בצורה נוחה, להשאיר שטח לבן בשקופית – לאוורר, לא להעמיס במלל ובציורים ואיורים. להשתמש במספור + תבליטים.

עיצוב המצגת מבחינה גרפית: שימוש בp.p צבע רקע סביר, גופן כהה ובולט. לא למרכז את הטקסט, עיצוב פשוט, לא משעמם להמנע מאנימציה קופצת על המסך. מעברים אחידים וסולידיים בין השקופיות. הנפשה של גורמים במסך – להכניס באופן מתון ורק כאשר זה משרת את מטרת המצגת / הדגש משהו חשוב במיוחד – לא להפגין את כל הידע בעיצוב… הכנסת תמונות בגודל מתאים שלא ייראה מטושטש. להשתמש בתמונות ממאגרי תמונות חינמיים ברשת. עיקביות: לא לאבד את האנשים – לא לשחק עם הצבעים ברקעים, כל הרקעים אחידים בצבע ובעיצוב.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X