בניית מצגות

סיכום שיעור 7

hillel

hillel

פרטי הסיכום

קורס: בניית מצגות

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

שיעור מספר 7 (17.2.21) עסק בעקרונות הכנת מצגות:

 

איך יודעים למקד מהו הנושא של המצגת ומי קהל היעד?

מה נותנת מצגת טובה?

רקע תומך לדובר

הקלה בהבנה של מספרים, באמצעות גרפים פשוטים ונוחים

הדגשה של הנושא החשוב – באמצעות זה שמדברים על מכלול ובשקופית המצגת כתובה שורה

אחת המסבירה לשומעים מהו המוקד

הסבר של תהליכים – שקופית במצגת המציגה את כל התהליך תעזור לשומעים להתמקד

 

קביעת מטרות

לפני שאתם יושבים לבנות מצגת, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. מהן המטרות המוצהרות שלי בעת הצגת המצגת? לדוגמה: ללמד נושא מסוים, לשווק מוצר,

להציג תוכנית עבודה לשנת . 2017

  1. מהן המטרות הבלתי מוצהרות בעת הצגת המצגת? בחלק מהפעמים שאתם מציגים מצגת,

תהיה לכם גם מטרה בלתי מוצהרת. לדוגמה: למכור את החברה, למכור את עצמכם, לשווק את

יכולות התחום שאתם מנהלים. זכרו את המטרות הבלתי מוצהרות בעד הכנת המצגת.

  1. מה אני רוצה להשיג מהצגת המצגת ?לדוגמה: קיצור של זמן ההוראה והמחשה טובה יותר של

הנושא, שיווק יעיל של המוצר שלי וקידום התהליך לקראת מכירה, הצגה קצרה ויעילה של המטרות העיקריות.

 

קביעת קהל יעד

נסו לברר כמיטב יכולתכם – מי האנשים שיצפו במצגת?

בני כמה הם? מאיפה הם? מה הרקע שלהם?

 

באיזו סיטואציה ובאיזו סביבה תציגו את המצגת?

הרצאה? פאנל? דיון? שיווק? מכירות? הצגת נושא? כדאי לדעת מה מצפים מכם.

האם הסיטואציה מתאימה להצגת מצגת?

 

כמה שקופיות להכין?

בדקו כמה זמן יש לכם לצורך העברת המצגת, אנו מדברים בממוצע בין דקה לשתיים על כל שקופית.

לכן בהרצאה בת 60 דקות יש להכין בין 30-60 שקופיות. אם אתם לא מרצים מיומנים, כתבו את המצגת

ואחר כך הציגו אותה למישהו,

 

איך מכינים ראשי פרקים למצגת ולמה זה חשוב?

להכין ראשי פרקים זה קריטי, אחרת מתקבלת מצגת מבולגנת ומבולבלת.

מצגת מסודרת תכלול בד”כ

שקופית שער הכוללת את שם המצגת, שם הדובר ותפקידו

שקופית 2 : הצגה של עצמכם – המעבירים את המצגת

שקופית 3: הצגה של הנושא

שקופית 4: א. מטרת המצגת ב. ראשי פרקים של המצגת ג. זמן כולל להעברת המצגת

שקופית 5 ואילך: גוף המצגת

שקופית סיכום

שקופיות גיבוי: הכינו חמש שקופיות גיבוי עם דוגמאות, הערות או טיפים נחמדים, למקרה ותגלו שדיברתם מהר מידי ונותר עוד זמן…

 

ארגון גוף המצגת ורעיונותיה

באיזה סגנון כתיבה להשתמש במצגת ואיך לכתוב אותה?

אל תכתבו יותר משש שורות בשקופית (כלל 6:6)

 כתבו פשוט, כתבו קצר

השתמשו בהומור במידה או להימנע ממנו במקרים מסויימים

 

 

איך לעצב את התוכן המצגת?

הנה כמה כללים לעיצוב התוכן במצגת:

  1. 1. עדיפות לגופן פשוט, הולם,מתאים, קריא וברור
  2. השארת “שטח לבן” בשקופית, כלומר, אין צורך להעמיס עליה מלל, ציורים,

איורים, גרפים.

  1. שימוש בתבליטים ומספור – מספור כדי לציין מידע תהליכי, היררכי או כזה ש”מתקדם, “

תבליטים כדי לציין מידע שאינו היררכי ואינו בעדיפות

 

איך כדאי לעצב את המצגת מבחינה גרפית?

הנה כמה כללי אצבע לעיצוב מצגת מבחינה גרפית

  1. רצוי להשתמש ב – POWER POINT
  2. שימוש בצבע רקע בהיר וסביר.
  3. שימוש בצבע גופן כהה ובולט.
  4. רצוי שלא למרכז את הטקסט בשקופית.
  5. רצוי שלא להעמיס על השקופית עשרות מילים, פריטים, תמונות או גרפים.
  6. רצוי לשמור על עיצוב פשוט.
  7. מומלץ שלא לעצב את המצגת באופן משעמם,
  8. 8. כדאי להימנע מאנימציה קופצת על המסך.
  9. רצוי לקבוע מעבר בין שקופיות אחיד וסולידי
  10. הנפשה של גורמים במסך – רצוי שתהיה מתונה ביותר ורק כשהיא משרתת את מטרת המצגת או בא להדגיש משהו חשוב. יש להשתדל שלא ‘להפגין’ את כל הידע בעיצוב מצגות, משום שזה יוצר הרבה “רעש” במצגת ומעייף את הקהל.
  11. עדיף להתאים תמונות לגודלן ,אחרת הן יוצגו מטושטשות ומתוחות. השתמשו בתמונות שאין עליהן זכויות יוצרים ושהן לקוחות ממאגרי תמונות חינמיים ברשת.

 

ארבעת העקרונות של בניית מצגות הם :

פשטות, גודל, עקביות, ויזואליות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X