גישור

סיכום שיעור 10

ValeryMaimon

ValeryMaimon

פרטי הסיכום

קורס: גישור

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

שיעור 8                                                                                                                                                  15/02/2021

מה התרחש עם הנתונים?

מה עשית עם הנתונים? איך היתה ההתמודדות שלך עם הנתונים? איך ההתרשמות שלך מהנתונים? מה צריך שנדע על הנתונים שהצגת לנו?

אם היית במקומו, מה היית מציע?

מה את חושבת יהיה טוב לילד?

איך יעקב מרגיש כלפי הילד?

מה את חושבת שיעקב צריך בתור הורה?

מה נחוץ לפני שניגשים לוועדה?

מה יהיה אפקט של היוועצות לפני שתגיעו לוועדה?

איזה חסרונות ויתרונות יהיו אם תתייעצו לפני שתגיעו לוועדה?

 

מה שחשוב זה אינטרסים.

אפשר לדבר על צרכים, אמונות, רגשות, תקוות.

חוצפנית – פוזיטיבי – התחשבות. את מבקשת שיתחשבו בך.

את מרעישה – חשוב לך שקט. – בעצם העניין את צריכה שקט.

למה מפריע לך הרעש?

דוגמה: בואי נניח שעניין הרווחה הכלכלית פטורה.

היפותזה – אני מניחה משהו שהוא כביכול כבר לא בעיה ואז האדם פנוי בראש לחשוב על דברים אחרים.

נניח שלא היה כועס עליך? היית יכול להמשיך לעבוד איתו?

בהנחה שיש דיבור מכבד ואין עניין של זמן האם היית יכולה לעבוד בתנאים אלו?

בהנחה שישנה אחריות מצד שניכם כהורים, איך את רואה את עניין המשמורת?

בהנחה שעורך הדין היה משתף ביננו פעולה, איך היית מתייחסת לזה?

בהנחה שהיה פה רוגע, היינו יכולים להמשיך לדבר? בהנחה שהעבירו את הדברים יפה איך זה היה מסייע לנו?

בהנחה שניתן היה לפתור את הבעיות.. מה היית רוצה אז..?

מה המחשבה של האדם תקועה ועל זה ליצור היפותזה שיגרום לו להיפוך מחשבתי. אם זה יושב על מחסור, אם על רגשות.

יש נק’ בא השכל הוא זה שמשפיע על הרגש.

יש לנו יכולות להשפיע על רגשות של אנשים באמצעות החשיבה.

האם אתה רואה משהו טוב בצד השני?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אני רואה שיש פה געגוע למה שהיה.. איך אני יכול להיעזר בזה..

לשקף את הרגש ולראות איך זה יכול לקדם אותנו.

הוכרת תודה על הרגש החיובי.. אני רואה שלמרות כל מה שעברתם יש הכרת תודה, או שהשיח ביניכם נעים וזה לא מובן מאליו.

אדם שיש לו רגשות נחותים- לתת לו הכרה, לגיטימציה, להסביר לו מה היכולות שלו לעשות פה בגישור.

אדם שיש לו רגשות כעס – יצטרך גבולות, נייצר הכרה מובן שבסיטואציה אתה מתפוצץ זה קשה להיות ומובן ש.. וטבעי ש… – הכרה. לחקור קצת ואם צריך אז גבולות. לא ניתן לנהל את הגישור אם יש פה רק צעקות אחד על השני.

אם אני תקוע על התכנים עושה בודה תהליכית ונוגע ברגשות. יכול להיות שאני רק אביע אמפטיה לרגש ואשחרר לעודה יותר רציונלית..

אם אני יכול לאהוב משהו בבן אדם אז אני יכול לעבוד איתו..

לא לפחד לגעת ברגש. אפשר לתת רק כותרות ולא להעמיק אם זה כניסה לאינטימיות מידי מול המגושר.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X