גישור

סיכום שיעור 14

Yifat sharifi

Yifat sharifi

פרטי הסיכום

קורס: גישור

מספר השיעור: 14

סיכום השיעור

26/4/21

גישור 14

 

סוגיות באתיקה

  • כאשר אחד המשתתפים נראה אינו כשיר, ולא ברור אם הוא ידאג לאינטרסים שלו – להביא דו”ח מבעל מקצוע שהאדם כן כשיר, פגישות מפוצלות יותר כדי לשמוע את האדם לבדו, לצרף אדם קרוב שישתתף בפגישות
  • אישה בגירושין במצוקה ורק רוצה להשתחרר, לא דואגת מספיק לאינטרסים ורק רוצה לצאת מזה – לשקף לה, אבל מעבר לזה אין לנו מה לעשות וזהו אינו תפקידנו. אני יכולה לחזור לאינטרסים (מה האינטרסים שלך?) ולבוחן המציאות (בואי נדמיין מה יקרה עוד 5 שנים), ואפשר כן להמליץ ללכת לבית משפט ששם ידאגו לשני האינטרסים
  • מידע רלוונטי מוסתר / מידע שובר שוויון – אם יש מידע רלוונטי לקבלת החלטות שהוא מוסתר ע”י צד ב, אסור לי לקחת חלק בזה. צריך לוודא אם המידע המוסתר הוא משפיע על קבלת ההחלטות של הצדדים. קודם כל בודק עם הצד המסתיר- למה המידע מוסתר? מה האינטרס? (בושה, וכו’), לאחר מכן עושים בוחן מציאות (מה המשמעות של ההסתרה- הצד המסתיר צריך להבין את המשמעות של ההסתרה. ומה זה גורם לגישור), ניתן לעשות תהליך של גילוי במסגרת הגישור (מסגרת מגנה), אם עדיין יש עמידה של ההסתרה מודיעים על הפסקת הגישור.
  • מורכבות בין הצדדים (למשל יישוב מול התושב) – המזמין הוא המועצה. ואז השאלה כמה מידע צריך להגיע למועצה? את השאלה האתית הזו פותרים ע”י שקיפות של הצדדים. במידה והתושב לא ירצה שדברים יצאו מהחדר למועצה.
  • כאשר צד א מנסה לחבל בתהליך הגישור – למשל אם צד א מנסה לגרום לצד ב לחתום על תצהיר שאני בתור מגשר רואה שהוא אינו טוב לצד ב, אני לא יכול להגיד לצד ב לא לחתום, אבל אני אשלח אותו להתייעץ עם עו”ד / בעל מקצוע עם התצהיר הזה.

 

רצונות

מודעות

יכולת לקבל החלטה עצמית

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X