גישור

סיכום שיעור 13

אהרון כהן

אהרון כהן

פרטי הסיכום

קורס: גישור

מספר השיעור: 13

סיכום השיעור

גישור בשניים

יתרונות:

השלמה.

עוד רעיונות וגישות, עוד שכל רגשי.

יתרונות יחסיים של כל מגשר.

יכולת להתחבר לאנשים שונים.

הדגמת שת”פ – מודלינג.

חלוקת תפקידים.

 

חסרונות:

קשיי תיאום,

מלחיץ את הצדדים שיש אנשים רבים בחדר.

פגיעה בניטרליות כי אני כאילו סומך על המגשר השני ואני קצת תופס צד.

בעיות שליטה וקואורדינציה בהליך.

פחות אינטימי.

 

בהנחה שעובדים בשניים: יש לעשות התארגנות לפני: היכרות ביננו, מצב אנרגטי שלנו, בקשות הדדיות, יתרונות יחסיים של כל אחד מאתנו, סימנים מוסכמים (נוהלי תקשורת).

עבודה מתואמת תוך כדי – איך נותנים גיבוי ואיך מחלצים איך מתמודדים עם מחלוקת ביננו, עבודה במהלכים, תקשורצ, קשב וקשר וביננו.

ומה עושים אחרי כל פגישה. בדיקת מידע חסר, בדיקת צרכים מהתהליך, מה הם צריכים מאיתנו, נבדוק חובות שלנו לצדדים, אוורור, משוב, חלוקת משימות ותכנית להמשך.

 

נושאים שנשאר לדבר עליהם:

הסכמים

אתיקה

חקיקה

יישום בעבודה שלכם

פיתוח פתרונות-

2 תתי שלבים.

  1. פיתוח פתרונות.
  2. בחירת פתרונות.

הנושא: מזונות.

1800 ₪ לחודש. – ולרי.

1200 ₪ לחודש – אורי.

מאחר וקיים פער – צריך לבדוק איך פותרים אותו.

איך לדעתכם ניתן לגשר על הפער הזה?

מה אתם רוצים לעשות עם הפער הזה?

אחרי שכל חד יציע את הפתרונות, אני בודק אולי יש עוד נושאים קשורים, משאבים נוספים.

כל דבר שעולה בחדר אני מעלה ורושם. גם אם פתאום עולים שיקולים נוספים.

  • חוו”ד מומחה.
  • מציאת פתרונות מחוץ לקופסא.
  • מציאת מנגנון לבחינה.
  • חלופות לפער – אולי אורי ישמור עליה יותר? אולי הילדה תלך לעבוד?
  • עקרונות לערכים מנחים.
  • רשימת בקשות הדדית. – תגיד באיזה תנאים כן תהיה מוכן להוסיף כדי לצמצם את הפער. באיזה תנאים תצליחי לוותר על הפער.
  • בדיקת זיקה לנושאים אחרים. האם אפשר שתהיה גמיש יותר בנושא אחד ונושא זה יושלם כהשלמה לוויתור.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X