אבטחת איכות וניהול איכות

סיכום שיעור 8

OlgaG

OlgaG

פרטי הסיכום

קורס: אבטחת איכות וניהול איכות

מספר השיעור: 8

סיכום השיעור

למידה – רכישה, הרחבה או שיפור של ידע, תובנה יכולת או מיומנות. 

גישות בתהליכי למידה-

למידה:

גישה התנהגותית: התניה קלאסית והתניה אופרנטית.

גישה קוגניטיבית: למידת תבונה.

גישה חברתית: למידת חיקוי.

ניהול חדשנות: רעיון חדש למתן פתרון שונה ובעל יתרון מהותי למוצר או לשירות בעלי משמעות לחברה האנושית.

המצאה: פיתוח תהליך או שיטה המביאים לשיפור משמעותי של מוצר קיים או ליצירה של מוצר חדש.

יצירתיות: יכולת מחשבתית המובילה את האדם לתפוקה תוצר מקורי בעל ערך.

היצירתיות היא הבסיס לחדשנות וליכולת ההמצאה. החדשנות משלימה את היצירתיות בכך שהיא מביאה לידי יישום את הרעיונות על מנת להשיג ערך. החדשנות היא אמצעי להצמחת הארגון ולא מטרה בפני עצמה.

במרבית המקרים, לבעל הרעיון אין את היכולת לייצר בעצמו את המוצר ולשווק אותו, ולכן הוא חייב לפעול במסגרת ארגון. כך פעולה משותפת ומתואמת סינרגטית מאפשרת מימוש רעיונות חדשים. הארגון משלב בין היצירתיות ליישום.

חדשנות כמנוף לקידום הארגון: יצירתיות וחדשנות צריכות להיות חלק מהתרבות הארגונית כדי שהארגון יתקיים ויתפתח, וודאי בעולם הטכנולוגי של היום שבו מי ששוקט על שמריו יתקשה לשרוד.

“הרגל על” הוא הבסיס לרכישת הרגלי מצוינות. סטיבן קובי מכנה אותו ” השחז את המסור”.

אנשים מצוינים משכללים כל הזמן את כישוריהם, מקפידים ללמוד דברים חדשים ומיישמים ידע נרכש.

פעולה של למידה והתנסות הינה מתמדת ושיטתית ולא חד פעמית.

הרגלים אישיים: פרואקטיביות ולא ריאקטיביות, להשתמש במוח כסימולטור, לנהל את עצמך.

הרגלים בין אישיים: לגלות אמפתיה, ליצור מצבים של הצלחה לכל הצדדים, לקחת אחריות על יחסים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X