המעבדה הרפואית לעובדים בכירים

סיכום שיעור 2

Leapichadze

Leapichadze

פרטי הסיכום

קורס: המעבדה הרפואית לעובדים בכירים

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

עובד מעבדה בכיר 26.04.2021

שיעור שני

הבטחת איכות דר רויטל אזולאי מנהלת אבטחת איכות בכללית. מטרה להגדיר מנגנון קבלת החלטות. צריך להגדיר מראש להגדיר על הנייר וגם לבצע הנחיות לעובדים במטרה להשתפר. תמיד ניתן להשתפר גם על ידי הערות של עובדים חדשים. צריך לבצע סדרטיזציה, חייבים גם לעשות סטנדרטיזציה בתוך אירגון, צריך להיות מבדקים בקרות וגם תמיד להתיעל. מערכת איכות במעבדה מוגדרת ממבדקים פנימים ונהלי איכות שיטות בדיקה צריכות להיות מקובלות לבחור שיטות שהן GOLD STANDART. שמירת סודיות והבטחת נתונים אלו דברים חשובים במעבדה. הארגון צריך לעמוד בראש מערכת איכות כל מעבדה רפואית חייבת להיות מתועדת חייבים לקבל עובדים שהם עם תעודות מתאימות ומכשור מתאים. המסמכים ורשומות חייבים להיות מסודרים. איך מנהלים אירוע מה עושים קודם מה עושים אחר כך (אילו דברים ששואלים במבדקים וגם במבחן). דבר הראשון צריך להתמקד בלקוח שלי זה מה שמוביל אותנו. מנהיגות ומחויבות ההנהלה וכל העובדים צריכים להיות מעורבים איכות זה לא רק בדרגע של המנהלים. כל ההחלטות צריכות להיות על בסיס של עובדה. התשתית של מערכת איכות זה תיעוד לא כתבת לא תיעדת זה לא קיים. אין תיעוד אז הלקוח תמיד צודק. כח העובדים זה המשאב הכי חשוב במעבדה. כל ציוד חייב להיות בתקן וחייב לבדוק כל מסמך מבוקר שכתוב מה עושים בכל סיטואציה. תמיד צריך להיות בקרה ומדידיה. חשוב במבחן להכיר את כל המונחים של המדידה, חייבים לתעד תלונות של לקוח חייב לתעד תקלות במיכשוב, צריך לבצע כמות חריגות ןכמה פעולות מתקנות אנחנו מבצעים. כמות פעולות מתקנות כמות פעולות מונעות אם אין מצב של פעולה מונעת ותיקון זה אומר שלא תיעדו במעבדה וזה מצב לא טוב. חייב לעצור ולתעד כל פעולה. מדריך איכות זה נהלי אב שיש בו את כל הפרקים הדרושים בהתאים לתקן שהמעבדה עובדת בו. הוראות העבודה אילו הנהלים היומיים שעובדים איתם ואותם ניתן לתקן כל פעם שיש חריגה מהנוהל וכל פעם שיש שינוי בשיטה, זה ניתן לתקל בהתאם לתהליך העבודה. במעבדה במאוחדת הכל בתוכנות הכל ממוחשב והכל פתוח וגלוי אין נירות הכל מתועד וגלוי בתוכנה. צריך לדרבן עובדים לדווח במטרה לתעד אירואים חריגים חייב להיות פתיחות ושקיפות וחייבים לעבוד בהתאם לנהלים שאליהם אנו כפופים כמו נהלים של משרד הבריאות ונהלי משרד העבודה.

מדריך איכות: 8-10 נהלים שהם מצהירים את מדיניות האיכות במעבדה ומכסים את כל הפעיליות המתבצעות במעבדה המדריך האיכות חייב להיות גלוי לכל העובדים. נוהל צריך לרענן כל כמה זמן. אנחנו יכולים לעלות את שביעות הרצון של הלקוח אם אנחנו יודעים מה הלקוח רוצה אנחנו יכולים לשפר את הדרישות שלו. חשוב לשתף את כל העובדים לעשות שיחות וישיבות. הבטחת איכות מונעת הפתעות אני שולטת בתהליך ולא התהליך שולט בי אם אני עושה את העבודה נכון אז בנוסף אני מבצעתת חיסכון בעליות.

גישה תהליכית– גישה של איכות- מקורות לתשומות: לדוגמה הספק הביא לי בקר אני צריכה לבדוק שהבקר מתאים לי לדרישות של המעבדה. גישה תהליכית זה דבר גורר דבר שגורר דבר.

מודל PDCA- לתכנן, לבצע, לבדוק ולפעול. כל פעולה שעושים מתכננים מבצעים בודקים ואז מתקנים במטרה לשפר את הביצועים. לפי דרישות של הארגון לקוחות ועובדים אז קובעים אם זה קיים או לא.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X