העשרה מקצועית טכנולוגית

סיכום שיעור 2

meseret

meseret

פרטי הסיכום

קורס: העשרה מקצועית טכנולוגית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

מודל ניהול TQM היא שורה של פעילויות מערכתיות, הנעשות על ידי כלל הארגון, כדי להשיג בצורה יעילה את מטרות הארגון וכך לספק מוצרים ושירותים ברמת האיכות שתספק את הלקוחות, בזמן ובמחיר המתאימים.

ניהול כללי לאיכות – צריך להתאים לצוות העובדים וגם ללקוחות, אי אפשר לתכנן מוצר עבור לקוחות מבלי לתכנן את צוות התפעול/ייצור/תכנון בהתאם

מנהל הוא איש מקצוע שעובד עם אנשים שונים במטרה לקדם את מטרות הארגון ואת צרכיו.

צורת ניהול נכונה היא כזו שלפיה אם יש פרוטוקול מסודר תהיה התנהלות נכונה.
ניהול המונים שונה מניהול בודדים, הדבר קשור לפסיכולוגית המונים או מה שנקרא מנטליות ההמון.
ניהול באופן היררכי לא פועל טוב באירועים המוניים
מנהל הוא איש מקצוע שעובד עם אנשים שונים במטרה לקדם את מטרות הארגון ואת צרכיו.
השותפים עיקריים לניהול אירוע הינם:
מנהל האירוע צוות העובדים ספקים שונים לקוחות
לקוחות הינם הגורם הבלעדי אשר בוחר מה למכור, שכן על פי תפיסה של “בעל הדעה הוא בעל המאה”, לכן תמיד חשוב להבין מי הם הלקוחות ומה הצרכים שלהם.
בניהול המונים צריך להבין את מאפייני ההמון, המון חרדי לא מתנהג באותו אופן כמו המון חילוני, לכן צריך להתאים פק”ל בהתאם לאופי האוכלוסייה בניהול אירוע לא יכול להיות פק”ל אחיד לכל אירוע.
מדד ההצלחה בפרויקט/מוצר נמדד על פי שימוש הלקוח, שביעות רצון, אפקטיביות פרויקט/מוצר, עמידה בלוח זמנים (עבור פרויקט), יעילות המוצר/פרויקט וכמובן עלות המוצר/פרויקט.
הבטחת איכות: מה שאני מבטיח ללקוח.
אבטחת איכות : בדיקות שבוצעו עבור המוצר.
בקרת איכות : בדיקות שנועדו לבדוק שהמוצר עומד בדרישות הלקוח.
תפיסת ניהול TQM או ניהול כללי לאיכות היא תפיסת ניהול מובילה לפיה:
הניהול עצמו נעשה לשם מטרה, כאשר המטרה היא לצורכי הלקוח.
ניהול כללי אשר כל צרכי הארגון שותפים בארגון.
איכות – מה מתאים לאירוע, אין ניהול כוללני.
ניהול כללי לאיכות – צריך להתאים לצוות העובדים וגם ללקוחות, אי אפשר לתכנן מוצר עבור לקוחות מבלי לתכנן את צוות התפעול/ייצור/תכנון בהתאם.
תקן – הוא שיטה מקובלת או מחייבת ליישום בתחומים מסוימים. ישנם ארגונים אשר מטרתם היא לאכוף תקנים בן אם ברמה אזורית לאומית או בינלאומית כמו מכון התקנים הישראלי.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X