חוזים מכרזים והתקשרויות

סיכום שיעור 10

ששון בצ'איב

ששון בצ'איב

פרטי הסיכום

קורס: חוזים מכרזים והתקשרויות

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

סיכום שיעור 28.04.2021

מפגש 10

הדיאלוג המתקיים תלוי בבן אדם מולו ואתו אתה משוחח , ובמעמד של אותו אדם . כלומר : עמדה בכירה של אדם כגון מנהל .  הדיאלוג יהיה שונה לעומת דיאלוג / מו”מ עם קולגה .
כאשר אני משוחח עם המנהל שלי , עלי להיות אדם יותר החלטי / עיקש בדרישות שלי .

הערה / הארה : ישנם מצבים בהם שווה להפעיל עמדת כוח של החלטיות , עיקשות מול גורם בכיר בכדי שנקבל את הדרישות שלנו .  יחד עם זאת , חשוב לשים לב עד כמה האדם הבכיר עצמו יקבל דיאלוג עיקש ודעתני , לפעמים , יתר על המידה .

לשוב שתהיה תוכנית גיבוי במידה ולא יקבלו את הדרישות שלי .

הערה / הארה : תוכנית הגיבוי יכולה לפעמים לצאת לפועל אחרי שנה מאותה שיחה בה קיבלתי התנגדות קיצונית מהצד של מקבל ההחלטות כלפי הדרישות שלי

טיפול בהתנגדויות בתהליך משא ומתן :

  1. תוכנית גיבוי לדיאלוג / מו”מ משמעותי והבנה שתוכנית יכולה לפעמים גם לצאת לפועל אחרי זמן רב ויהיה עלי להמשיך בשגרה גם כאשר ה”אגו” שלי נרמס מכיוון שחשוב להיות במקביל ליצירת חזון , מחובר למציאות (לשלם חשבונות)
  2. במרבית המקרים ההתנגדות אינה מכוונת אלי באופן אישי . הידיעה הזאת מורידה ומפחיתה בצורה משמעותית מהיכולת של האדם להרגיש שהוא נפגע והכל היה נגדו .
  3. אדם שעושה שימוש באלימות , הוא מתעמת אתנו , מביע התנגדויות רבות ומגוונות מכיוון שאין לו יכולות לתקשר בצורה בריאה / יעילה , יש לו בעיה של תקשורת .

סוגי התנגדויות :

ישירה – מסרב באופן ישיר לסרב מטלה
התמודדות –
יש לשאול את השאלות הבאות :

  • מה קרה ?
  • מתי קרה ?
  • מדוע קרה ?
  • איך קרה ? (אם ניתן , תשאלו את האיך קרה ? – איך הגיב , מה עשה וכו’ )
  • מה אני יכול לגרום ולהועיל בכך שאמזער את הסיטואציה ?

עקיפה – אירוניה , ציניות ברוב התגובות (ציניות זו אלימות לכל דבר)

 

 

התמודדות יעילה עם התנגדויות :

  • לבדוק מה הערכים שמנחים אותי בחיים .
    חשוב להבין : אין שחור או לבן במידה ויש התנגדות לערכים שלי .
    חשוב שיהיה מקום לשיחה כיצד ניתן לגשר על הפער הערכי
  • רק בסוף המו”מ / דיאלוג , במידה ואין ברירה , אפשר “לחתוך”
  • לא לנסות להוכיח את הצד השני , מדוע ?

לנסות להוכיח כמה הצד השני חלש ופגיע , עלול יותר להזיק לדיאלוג / מו”מ ואז גם מגיע שלב ההוכחה מתוך מקום שלי שרובו בנוי ומבוסס על האגו

  • כשאני מנסה להוכיח מבלי לשים לב / לשים לב , אני משפיל את הצד השני ואז אין פלא שהוא לא יהיה קשוב אלי
  • אפשר לשקף לו את ההתנהגות , סיטואציה , מה ההבדל ?
    כאשר אני מוכיח , זה כאילו / לא כאילו , בא על חשבון הצד השני , מקטין אותו ועלול גם להשפיל אותו
  • כאשר אני משקף לצד השני את ההתנהגות / סיטואציה , אני מנסה למצוא יחד איתו פתרונות , שת”פ – אולי נחפש מה אפשר לעשות , מה היית רוצה שנעשה ?
  • אם ניתן , לנסות כמה שיותר לומר בדיאלוג , מה אנחנו מרגישים ופחות לפרש מה הצד השני עשה לנו
  • מומלץ , עד כמה שניתן , לתת לצד השני בחירה , כגון :
    • מה אתה ממליץ ?
    • לפעול בדרך א’ או בדרך ב’ ?

התוצר :

  • יש לך שליטה יותר טובה על הדיאלוג מכיוון שמיקדת את הצד השני לתובנה , דרך שאתה רוצה שהוא ילך בה
  • הראית לצד השני שאתה מתחשב ופחות כופה את דעתך
  • יש סיכוי גדול יותר שתקבל / תזכה לשת”פ
  • שאלות הן מפתח להבנת הצד השני

 

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X