חוזים מכרזים והתקשרויות

סיכום שיעור 10

perach1962

perach1962

פרטי הסיכום

קורס: חוזים מכרזים והתקשרויות

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

קורס חוזים מכרזים והתקשרויות מס/ 135038

שיעור מס’ 10 תאריך 28/4/21

מרצה- גולן מני

מגישה- סעיד פרח 057840035

טיפול בהתנגדויות כיצד?

עם אלו סוג התנגדויות נחשפים בדיאלוג עם הסביבה.

הדיאלוג תלוי באדם שעומד מולי בדיאלוג ומה מעמדו. הדיאלוג עם מנהל יהיה שונה מדיאלוג עם קולגה. כאשר משוחחים עם מנהל עלי להיות יותר החלטי, ולהתעקש על הדרישות שלי. לעיתים זה עובד ולפעמים זה לא עובד כי הבן אדם שמולי אינו מקבל שיח כוחני ותוקפני.

למקרה שהמו”מ מתפוצץ כדאי שתהיה לך תוכנית גיבוי. לא מחייב לשבור את הכלים באותו רגע, אלה לבצע את תוכנית הגיבוי בתהליך ובשלבים. לדוגמה בקשת העלאה בשכר העבודה, דרישותיך לא נענו , לא לעזוב מיד את העבודה אלה עד שתמצא עבודה  יותר טובה, כי יש אילוצים כמו תשלומי משכנתה שכירות, כלכלה ועוד….

במרבית המקרים ההתנגדות אינה מכוונת באופן אישי  נגדך, הידיעה הזו מפחיתה בצורה משמעותית מהיכולת של האדם להרגיש שהוא נפגע, נסגר, מסיר את החומה המבוצרת כנגד מי שעומד מולך. הרבה פעמים זה נובע מחוסר זמן, לא פנוי שכלית ו או ריגשית.

יש להקשיב לכל הרעשים שיכולים לצוף ולגרום לבעיות במו”מ. תמיד עדיף לנהל מו”מ פנים מול פנים.

1) זיהוי התנגדות.

2) סוגי התנגדויות שכיחות : התנגדות ישירה,  מסרב באופן ישיר לבצע מטלה.

התמודדות: לשאול את השאלות הבאות, מה קרה, מתי קרה, מדוע קרה, איך קרה, במה אני יכולה להועיל למזער את הסיטואציה. התמודדות זו של שאלות כאשר יש לך זמן.

כאשר אין זמן , לטפל בזה כאשר יהיה זמן. את השאלה איך קרה לתעד בתמונה,  תמונה אחת שווה אלף מילים. כאשר יש לי תשובות לשאלות ששאלתי, אני יודע איך להתמודד.

התנגדות עקיפה: הערות ציניות, הערות טיפשיות על עצמך.

התמודדות יעילה אל מול התנגדויות. דרכי התמודדות: להיות נאמן לערכים שלך, למוצר שלך, לדרך שלך

1) מה הערכים שמנחים אותי לחיים. חשוב להבין אין שחור אומ לבן, אם יש התנגדות כלפי הערכים שלך, חשוב לנהל שיחה לגשר על הפער הערכי.

רק בסוף המו”מ / דיאלוג , רק אם אין ברירה אתה יכול לחתוך

ההבדל בין להוכיח את האדם ממולי לבין משקף לו את ההתנהגות הוא:

אל תנסה להוכיח את הצד השני כי זה מקטין אותו ומשפילו ולכן לא יהיה קשוב אליי ,

אפשר לשקף לו את ההתנהגות שלו,  אני מנסה למצוא פתרונות ביחד אותו ומקבל את שיתוף הפעולה שלו. לפרש לו מה אתה מרגיש,  ולא לומר לו מה הוא עשה לך.

2) יצירת בחירה  שואל אותו מה אתה מעדיף בדרך א או ב ומכוון אותו לבחירה  ומקבל את שת”פ שלו, אתה מראה לו את ההתחשבות שלך,  אך השליטה היא אצלך.

3) שאלות, התעניינות בצד השני סקרנות- מי ששואל הוא השולט בדיאלוג, מי ששואל זה מפתח להבנה של הצד השני. אתה מבין מה חשוב לו מה מעניין אותו. האם תעשה במידע שימוש , האם הוא בכלל רוצה אצת מה שיש לי להציע לו. האם הוא יכול להרשות לעצמו לקבל את מה שיש לך להציע לו אולי לא מתאים לו, כלכלי, מגורים משותפים, נישואים ועוד. מה שמובן מאליו אינו מובן מאליו. מה שאתה חושב לא תמיד מתאים לצד השני.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X