חוזים, מכרזים והתקשרויות

סיכום שיעור 10

jondo

jondo

פרטי הסיכום

קורס: חוזים, מכרזים והתקשרויות

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

חוזים, מכרזים והתקשרויות – סיכום הרצאה 10

  • נושאי ההרצאה:
  1. התנגדות במו”מ

 

  • התנגדויות במו”מ:
  1. סוגי התנגדויות:
    • חוסר היכרות / חשדנות.
    • סירוב ישיר.
    • התנהגות באלימות והתעמתות מילולית (תקשורת לא בריאה).
    • אירוניה ושימוש בציניות.
  2. טיפול בהתנגדויות:
    • במרבית המקרים ההתנגדות במו”מ אינה מכוונת כלפינו באופן אישי, הידיעה הזאת בעת ניהול המו”מ תפחית בצורה משמעותית מהיכולת שלנו להרגיש נפגעים וכך לנהל מו”מ בצורה יעילה יותר.
    • תוכנית גיבוי לדיאלוג / מו”מ משמעותי והבנה שתוכנית יכולה לפעמים גם לצאת לפועל אחרי זמן רב לכן חייבים להיות “מחוברים למציאות”.
    • אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך אנחנו יכולים להוריד את מפלס ההתנגדויות בכך שנבין את שורש הבעיה וננסה לטפל בה.
    • הפגנת אמפטיה כלפי הצד השני – אנחנו צריכים להבין מה מפריע לצד השני ומה הבעיות שלו.
    • השאיפה היא לצמצם את ההתנגדויות כך שנוכל להגיע לסיכום.
  3. התמודדות יעילה עם התנגדויות:
    • לא לנסות להוכיח את הצד השני, דבר זה עשוי להשפיל את הצד ולהשפיע לרעה על התקדמות המו”מ.
    • לנסות לשקף לצד השני את הסיטואציה ולמצוא ביחד איתו פתרונות ואפיקי שיתוף פעולה (“מה היית רוצה שנעשה”)?
    • לנסות תוך כדי המשא המתן לשקף מה אנחנו מרגישים ופחות לפרש מה הצד השני מרגיש ומה הצד השני עשה לנו.
    • חשוב שהצד השני במו”מ יהיה שותף לדיון ובקבלת ההחלטות (“מה אתה ממליץ” וכו’) כך נוכל להשיג מיקוד של הצד השני ולהוביל אותו לדרך המועדפת אלינו.
    • ייצור רצף של הסכמות – דרך נוספת להתמודד עם התנגדויות היא לייצר רצף של הסכמות.
    • להימנע מראש מויכוחים במהלך המו”מ זאת כדי לא לגרום לצד השני להרגיש “מושפל” או להרוויח יותר.

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X