חוזים מכרזים והתקשרויות

סיכום שיעור 12

perach1962

perach1962

פרטי הסיכום

קורס: חוזים מכרזים והתקשרויות

מספר השיעור: 12

סיכום השיעור

קורס חוזים מכרזים והתקשרויות מס/ 135038

שיעור מס’ 12 תאריך 3/5/21

מרצה- עו”ד ומגשר דניאל אדרעי

מגישה- סעיד פרח 057840035

 

תקשורת בין אישית

ממה מושפעת התקשורת-

מידת הביטחון וההערכה העצמית שלנו, איך אנו מרגישים כשהכל מתמוטט, היכולת לקרוא בשם לרגשות שלנו.

המצב הריגשי שאנו נמצאים בו באותו זמן.

השפה שלנו אוצר מילים, התנסחות, תיקון הניסוח, בחירת המילים

מידת האינטליגנציה הרגשית החברתית

הדיבור, איטי או מהיר, בולע מילים

עוצמת הקול חזק או חלש

 

התנהגות = מעשה דיבור

מסלול התקשורת – כוונה    הצפנה   שידור

כוונה מישהו רוצה להעביר מסר , את הכוונה אנחנו מצפינים שמקום שיש רגשות ערכים הערכה עצמית ואז יש שידור בעוצמה ובמהירות. כאשר יש שדר יש קליטה לאחר מכן יש פיענוח ואז יש העברת מסר בחזרה. לעיתים הפיענוח הוא אחר ומעביר מסר אחר אז יש קצר. לעיתים לא שומעים פיזית את המסר, יוסי מבקש את הכוס, מרים קול והצד השני צועק.

לנשים יש תשובות או אמירות לבני הזוג שכוונותיהם אחרות מהמשמעות שלהן לדוגמא, שום דבר, תודה רבה, זה בסדר.

יש ספר אני בסדר אתה בסדר. 4 עמדות היסוד.

אני בסדר אתה בסדר(אני מקבל ומכבד את השונות בינינו). אני בסדר אתה לא בסדר(  אני צודק אתה לא צודק). אני לא בסדר אתה בסדר( אני הייתי רוצה להיות כמוך, אתה מוצלח ואני כישלון). אני לא בסדר אתה לא בסדר( תמיד דופקים אותי, בדרך כלל על רקע עדתי).

סגנונות T.A     הורה , בוגר , ילד

הורה מפתח והורה מאיים מבקר

בוגר- מסתכל על הסביבה ומקיים מערכת יחסים עם הסביבה  בהחלפת דעות, יח אדם שכלתני.

ילד סקרן צומח, ילד מרדן צייתן.

סגנון תקשורת נוסף- מדבר מהראש, מדבר מהלב, מדבר מהיד. כמעט כל אחד משתמש באחד מהפרמטרים האלה.  ניתן לפענח את הסגנון של הצד השני  ואז אם מזהים התקשורת טובה יותר.

לדוגמא: מירי אמרה לבעלה מזמן לא אמרת לי שאתה אוהב אותי, דיברה מהלב. בעלה השיב לה לא השתנה כלום  במהלך השנים, אם ישתנה אומר לך, דיבר מהראש.

כשמדברים על תקשורת אתה בעצם צריך להיות אמפטי לאחר. לשים בצד את האינטרסים שלנו ולראות את האחר.

 

טיפוסי אנשים-

טיפוס ראשון תוקפן פאסיבי, מבקשים ממנו לבוא אומר לא בא לי ואחר כך מתרצה.

הטיפוס השני הוא הטיפוס המפתה- טיפוס שיפלרטט עם כל אחד ולא יגיד דברים בצורה ישירה ורק אחרי שמכיר את הטיפוס הוא תופס את האחר, הסגנון שלו לתת הרבה מחמאות מהפה לחוץ, והצד השני ההיתמסכנות כדי להכניס אצת היד לכיס השני.

הטיפוס השלישי הוא טיפוס הקורבן,  ומצד שני מתמסכן , מרגיש שכל העולם נגדו. ברמה החברתית לא מרגישים צורך להיות בסביבה של אחד כזה.

הטיפוס הרביעי הוא הקרחון הוא הטיפוס  בחוץ  אנשים שהולכים ישר ונשארים בבית בין 4 קירות.

הטיפוס חמישי הוא השקרן, האופן שהם מספרים הוא מהפנט ומשקר יש לו הרבה מידע ומשתמש במידע לדוג אנשים. מדברים הרבה והולכים סחור סחור ממציאים את הסיפורים או משלימים אותם.

הטיפוס השישי הוא הנרקסיסט – מדברים בקול רם כדי שהנוכחות שלהם תהיה מורגשת, כל הזמן מדברים על עצמם ולא מעניין אותם האחר, להיפך משתמשים באחר כדי שיקשיבו להם.

טיפוס שביעי  הוא התחרותי- בעצם חווית החיים שלו הוא נמצא בתחרות מתמדת מול כל העולם, בכל סיטואציה הוא מתחרה אמור לנצח ולהרוויח. הדרך לרפא אותם בזה שאומרים ל,ו לא חייב לנצח אנחנו לא בתחרות.

טיפוס שמיני- הבדחן, חי עם הרבה תשוקת חיים, מישהו שעושה לנו שמח, מספר סיפורים מצחיקים, אלה אנשים שנונים, מאוד חבריים ונאהבים. הבדחנים חיים מהצורך לקבל אהדה מהאחרים. יש סבם הרבה אלמנטים של משחק כדי לקבל כפיים. ביסודו כל הזמן נמצאים בתזוזה.

טיפוס תשיעי – המעניק-  העו”ס, הפסיכולוג, המורה אלה אנשים כדי לתת לאחרים. המעניק חווה חווית עושר כי הוא מסופק מעצמו מההענקה שלו. מדבר עם אנשים על הרגשות שלהם, מדבר על חוויית האיכפת לי ומספר מה עשה למען השכנים. שפת הגוף לחיצת יד חזקה.

טיפוס עשירי- תוקפן אלה אנשים משיג את מה שהוא רוצה דרך הביקורת המאוד תוקפנית שלו. הוא אדם אלים ובתנועה בניגוד לתוקפן הפאסיבי.

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X