חוזים, מכרזים והתקשרויות

סיכום שיעור 12

jondo

jondo

פרטי הסיכום

קורס: חוזים, מכרזים והתקשרויות

מספר השיעור: 12

סיכום השיעור

חוזים, מכרזים והתקשרויות – סיכום הרצאה 12

  • נושאי ההרצאה:
  1. תקשורת אנשים.
  2. טיפוסי אנשים.

 

  • תקשורת בין אישית:
  1. ממה מושפעת התקשורת שלנו?
    • מידת הבטחון והערכה העצמית של הפרט (איך שאנחנו מרגישים עם עצמנו שהכל מתמוטט).
    • המצב הרגשי שאנו מצויים בו באותו הזמן.
    • השפה והדיבור שלנו – אוצר המילים ובחירת המילים בדו-שיח, יכולת ההתנסחות והיכולת לתקן ניסוחים, מהירות הדיבור – מהיר/איטי, בליעת מילים.
    • מידת האינטליגנציה הרגשית החברתית של הפרט.
    • עוצמת הקול.
  2. גמישות מחשבתית:
    • אנשים רואים דברים בצורה שונה (תרתי משמע).
  3. מסלול התקשורת:
    • צד א’: כוונה – > הצפנה (בחירת המילים, ביסוס הרגשות וכו’) -> שידור ההודעה (מהירות השידור ועוצמת השידור).
    • צד ב’: קליטת ההודעה, פענוח ההודעה והעברת המסר חזרה.
  4. ארבע עמדות היסוד בתקשורת:
    • אני בסדר Vs אתה בסדר = אני מקבל את השונות בינינו ואני מכבד אותך כפי שהנך, אני מבין שאנחנו חושבים ופועלים בצורה שונה ולכן יש לנו אחריות להבין אחד את השני.
    • אני בסדר Vs אתה לא בסדר = אני צודק ואתה טועה, אני עושה מה שצריך ובגללך כל הצרות שנפלו עלינו (“אתה אשם”).
    • אני לא בסדר Vs אתה בסדר = “הלוואי והייתי כמוך”, תמיד אני נכשל – אתה מוצלח.
    • אני לא בסדר Vs אתה לא בסדר = “תמיד דופקים אותי”.
  5. סגנונות תקשורת:
    • הורים: מפתח Vs מאיים/מבקר.
    • ילד: סקרן/צומח Vs צייתן/מרדן.
    • חשיבה מהראש Vs חשיבה מהלב Vs חשיבה “מהיד” (רוב האנשים מאופייניים ב-2 סגנונות תקשורת שצוינו אלו).

 

  • טיפוסי אנשים (קיימים 10 סוגים):
  1. תוקפן פסיבי:
    • יענה על כל שאלה בחוסר נימוס / חוסר שותפות, כך הטיפוס מרגיש שהוא שולט במצב.
    • כמו כן, הגישה של הטיפוס שלילית ותוקפנית.
  2. מפתה:
    • מדובר בטיפוס אינטרסנט שיפלרטט עם הסביבה ללא תלות במין, המוטיבציה שלו היא להשיג משהו מהצד השני, הבקשה תגיע ברגע הנכון מאותו טיפוס.
    • לעיתים טיפוס זה יציג את עצמו כמסכן.
  3. הקורבן:
    • החוויה הילדותית של הטיפוס הזה מאפיינת את אישיותו כאשר הוא מתבגר.
    • טיפוס שחווה את העולם בהרבה כאב ונתקל בעולם אכזרי, אותו טיפוס נמשך למקום של הקורבנות ומשם הוא שואב את הכוחות שלו.
    • הטיפוס הזה יעדיף להיות מסכן גם אם המצב הוא בסדר.
  4. שקרן:
    • אנשים שנוטים לספר “סיפורים” בצורה הגיונית, בדר”כ לטיפוסים האלה יש הרבה מידע והם מנצלים את המידע כדי “לתפוס” את האנשים שאיתם הם בשיח.
    • הסיפורים שהם מספרים הם ממוצאים / חצאי אמיתות.
  5. קרחון:
    • אדם שבסביבה החברתית לא נוטה להתבטא ולא מבטא רגשות ואחד כזה ששומר את הדברים לעצמו.
    • אדם זה אינו חושף את עצמו זאת מתוך מחשבה שהוא יקבלו תוקפנות ודחייה מהסביבה.
    • התקשורת של האנשים מסוג זה הם ישרים ופחות “זזים” לצדדים ומגלים פחות גמישות (גם בפן הרגשי).
  6. נרקיסיסט:
    • טיפוס שמבליט את עצמו מבחינה חיצונית וחושב שהוא מרכז העולם.
    • טיפוסים אלה נוטים לדבר בקול רם כדי שישמעו אותם והם כל הזמן מדברים על עצמם והם די מקובעים.
  7. תחרותי:
    • חוות החיים שלו שהוא נמצא בתחרות מתמדת מול כל העולם.
    • בכל סיטואציה טיפוס זה ינסה לנצח ולהרוויח.
    • ילדים מאופיינים בגישות חיים זו.
  8. הבדחן:
    • ביסודו לוקח את החיים בקלות, טיפוס זה אוהב את החיים ואת האנשים והוא משפיע על הסביבה שלו בצורה חיובית.
    • בדר”כ מדובר באנשים שנונים והם חיים מהצורך לקבל אהבה מאחרים ולכן קיימים בהם אלמנטים של משחק.
    • ההתייחסות לסביבה היא בצורה חברתית וחופשית.
  9. המעניק:
    • “העובד הסוציאלי, המורה”, מדובר באנשים כדי שב-DNA שלהם זה לתת מעצמם לסביבה.
    • הטיפוס פונה לרגשות של האנשים ושפת הגוף שלו מאופיינת עם נוכחות.
  10. תוקפן:
    • משיג את מה שהוא רוצה בעזרת הגישה התוקפנית שלו, כך הוא מצליח להשיג את רצונות.
    • הטיפוס הזה מאופיין באקטיביות.
  11. הערה: ייתכנו אנשים עם כמה תכונות וזה תלוי כיצד הם “עוצבו” במהלך חייהם.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X