טיפול בפניות הציבור

סיכום שיעור 3

olgap

olgap

פרטי הסיכום

קורס: טיפול בפניות הציבור

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

 

לפי חוק כל אדם רשאי להתלונן לנציבות/ למבקר המדינה, גם אם הוא לא אזרח ישראלי/ תושב חוץ. 

ניתן להתלונן כמעט על כל נושא. על כל גוף ממשלתי/ציבורי אך לא על חברה פרטית.

התלונה צריכה להכיל את כל המידע בצורה ברורה, המתארת את האירוע ואחרי

שהתלונה מתקבלת אצל מבקר המדינה, מתחיל בורר מול אותו גוף שעליו התקבלה התלונה.

תלונה מסוג זה לא מחייבת ביסוס ע”י ראיות. מתבצעת בדיקה יסודית ואם יש בסיס לתלונה , בין אם היא מוצדקת או לא היא מטופלת וניתנת תשובה בהתאם למי שהתלונן. זמן מענה הינו כ- 21 יום וישנם מקרים שהמענה מתארך. 

נציב המדינה יכול להפנות לגישור כשיש איזשהו סכסוך או אי הסכמות.

תלונה על נשיא המדינה, ראש ממשלה, שרים וחברי כנסת מטופלת ע”י בג”צ. 

הנציבות לא מוסמכת לבקר תלונות של חיילים, שוטרים.

ניתן להתלונן על מקרה עד לשנה רטרו’. 

קיימות גם תלונות של שחיתות- יש סעיף שמגן על מי שחושף פרשות שחיתות. ההגנה יכולה להיות זמנית עד לבירור ההליכים או עד לסיום בדיקת המקרה. 

כל עירייה ומועצה חייבת להעסיק מבקר פנים, מבקר העירייה.

תפקידו לבקר את פעילות העירייה תוך כדי שמירה על טוהר המידות ותקינות התנהלות הכספית בהתאם לתקציב המוגדר.

יש תלונות שלא ניתן בכלל לדון בהן, לא המבקר מדינה ולא מבקר העירייה. אם יש הליך משפטי מסויים בשל הטרדה וכו’.

בכל משרד ממשלתי יש מי שממונה על תלונות הציבור. לפני שפונים למבקר המדינה ניתן לפנות ליחידה המיוחדת המיועדת לזה .

לסיכום, ביקורת הינה דבר חיובי ולא בהכרח שלילי- היא יכולה לתקן ולשפר ליקויים וזוהי דרך להביע דעה , סוג של משוב שממנו ניתן להפיק לקחים.

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X