טיפול בפניות הציבור

סיכום שיעור 1

Sapir asulin

Sapir asulin

פרטי הסיכום

קורס: טיפול בפניות הציבור

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

 

טיפול בפניות הציבור – 21.2.21

התלונה הראשונה בהיסטוריה – קין בפני ה’ על כך שהוא קיבל את המנחה של הבל ואת שלו לא קיבל.

בני האדם אוהבים להתלונן. עצם ההקשבה פותרת 50% מהבעיה.

אנחנו נוטים לזרוק את האשמה והאחריות על האחר, אפקט ה”אמא”:

א – אחר (האחרים תמיד אשמים), מ– מזל (אין לו מזל בחיים, לא הולך לו), א – אללה (הכל מלמעלה)

התיאוריה של דנצברג – מה שמניע אותנו בחיים זה שני דברים מרכזיים:

  1. הפחד מניע אותנו בכמעט כל מה שאנחנו עושים בחיים, הפחד מלווה אותנו מיום היולדנו למשך כל החיים ואילולא הפחד הזה העולם לא היה מתקיים. הפחד הוא זה שמניע אותנו לעשות או לא לעשות דברים בתת מודע שלנו.

3 סוגי אדם:

אדם פסיבי (עומד בצידי הדרכים), אדם אגרסיבי, אדם אסרטיבי (דעתן, עומד על שלו ולכבד את האחר)

  1. התגמול אנחנו לא נעשה שום דבר בחיים אם אין לנו תגמול עליו, כל מה שאנחנו עושים זה לצורך קבלת תגמול (שלא חייב להיות חומרי).קודם כל אנחנו חושבים על עצמנו, אחד שלא אוהב את עצמו לא יכול לאהוב אחרים.

צריך לעשות מה”נחס” “נכס”.

 

מהי הדרך שבה אנחנו מתלוננים?

בכתב (הכל מתועד, אתה יכול לחשוב לפני שאתה כותב), בעל פה. כשאנחנו מתלוננים בע”פ ברגע שאתה מוציא את המילים מהפה הם שולטים בך, כל עוד אתה לא מוציא אותן אתה שולט עליהן. יש תלונות שהן פנים מול פנים ויש תלונות שהן מרחוק. יש תלונה לגורם רשמי (למשל מבקר המדינה)

לפעמים אנחנו מתלוננים כדי שהשירות יהיה טוב יותר, גם לפעמים מתוך נקמה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X