טיפול בפניות ציבור

סיכום שיעור 1

פרטי הסיכום

קורס: טיפול בפניות ציבור

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

התלונה הראשונה בהיסטוריה ?  קין שהתלונן מדוע הקב”ה קיבל את מנחתו של הבל ולא את שלו.

הרבה פעמים התלונה משמשת אתנו להרגעה, להוצאת קיטור.

הפיתרון לכל בעיה שלנו : א מ א

א- אחר, אנו נוטים ןלהאשים את האחר, תמיד יימצא קורבן אשם.

מ- מזל, “אין לו מזל בחיים”…

א- אלוהים. “הכל מלמעלה”

מה מניע אותנו להתלונן?

לפי הספסיכולוג דנצברג יש שני דברים המניעים אותנו להתלונן:

1. הפחד- מניע אותנו כעט בכל מה שאנו עושים (או לא עושים), לפעמים זה במודע ולפעמים זה בתת מודע. הפחד מלווה אותנו עוד מלידתנו, התינוק בוכה לאחר השיעול הראשון בצאתו לאויר העולם, כי הוא מפחד, או שהוא רעב, או שכואב לו משהו. דוג’ נוספת לפחד שמניע להתלונן, כשכביש מועד ליצור תאונה, אנו מתלוננים שיתקנו אותו, כי הוא גורם לתאונות…

2. תגמול- לא נעשה שום דבר בחיים אם אין בזה תגמול. גם אם התגמול הוא בתת מודע שלנו. אנו בוכים כתינוקות כי אנו יודעים שיהיה תגמול לבכי: הנקה, או צלחת אוכל (כשגדלים) .  דוגמה לתגמול נוסף: כשיש מי שמעריך אותנו, זה תגמול, כלומר התגמול הוא לא בהכרח חומרי.

איך מתלוננים?

  1. בכתב- בתלונה בכתב יש לנו יותר שליטה, אפשר להתחרט ולנסח מחדש, או לא לשלוח בכלל…
  2. בעל פה

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X