טיפול בפניות ציבור

סיכום שיעור 2

Yuliak

Yuliak

פרטי הסיכום

קורס: טיפול בפניות ציבור

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

מאפיינים ודרישות ממטפל בפניות ציבור:
האינטראקציה בין מקבל הקהל לקהל מצריכה ממקבל הקהל מודעות עצמית. כלומר, מודעות לרגשות, להתנהגות ולאופן בו אנו משתקפים בעיני האחרים.
מודעות עשויה להשפיע על פעולותינו באופן שמועיל לנו.
המודעות משפיעה על השירות אותו אנו נותנים וגם ביחס לעצמנו.
הרגשות שלנו, החושים, הערכות, האופן בו אנו פועלים והכוונות המנתבות אותנו.
מודעות עצמית היא הבנה כיצד ואיך אנו מגיבים, מתנהגים, מתקשרים ופועלים במצבים שונים. העיבוד של מידע זה הוא משמעות המונח – מודעות עצמית.
מודעות עצמית = אבן בנייה בסיסית של אינטליגנציה רגשית.

מהי אינטליגנציה רגשית וכיצד ניתן להשיגה?
באמצעות למידה נדע כיצד לשלוט ברגשות ולהניע את עצמנו. כמו כן, ניתן לשפר את יעילותה של האינטליגנציה הרגשית באמצעות פיתוח כישורי תקשורת טובים. מומחיות בינאישית ויכולת הדרכה רגשית.
מודעות עצמית היא מהותם של כל הכישורים הללו. אינטליגנציה רגשית יכולה להתחיל רק כאשר מידע רגשי יכנס למערכת המידע האישית שלנו. לדוגמא: היכולת לשוט בכעס דורשת ממני מודעות לגורמים שעוררו בי את הכעס ולאופן בו כובש אותן רגש זה מתחילה.
היכולת שלנו כבני אדם לשלוט בעצמנו ברגעי כעס, מסייעת לנו ללמוד ולצמצם את הכעס ולהשתמש בו באופן הולם.
מודעות עצמית גבוהה מאפשרת לנו לא רק לפקח על עצמנו והתנהגותנו אלא היא מאפשרת ליצור איזולציה, כלומר בידוד של הרגש אותו אנו נושאים מסיטואציה אחרת אל מול המצב בו אני מצוי ברגע זה.
עלינו לבחון תחילה לבחון מה גורם לנו לנהוג כפי שאנו נוהגים. זאת לפני שנוכל להתחיל לשנות את פעולותינו כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
עלינו להבין מה חשוב לנו, כיצד אנו חווים את הסיטואציה בה אנו מצויים, מה אני מצפה מעצמי, כיצד אני מרגיש וכיצד האחר מתרשם ממני.
היא מנווטת אותנו בהתנהלות היומיומית, באינטרקציה ביננו לבין האחר.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X