טיפול בפניות ציבור

סיכום שיעור 1

Laura

Laura

פרטי הסיכום

קורס: טיפול בפניות ציבור

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

סיכום שיעור מס’ 1-
זה אנושי להתלונן. מתלוננים כמעט כל יום, בלי להרגיש.
התלונה הראשונה בהיסטוריה היתה- קין והבל. כשקין התלונן בפניה’ מדוע הוא קיבל את המנחה של הבל אחיו ולא את שלו.
הרבה פעמים אנחנו מתלוננים כדי להוציא איזשהו קיטור. תמיד נוטים לזרוק את האשם על האחר.

תיאוריית א-מ-א:
א- אחר. נוטים תמיד להאשים את האחר: אכלו לי, שתו לי. תמיד יהיה יזשהו קורבן שהוא אשם.
מ- מזל. אין לי מזל, מאשימים את המזל.
א- אלוהים. הכל זה מלמעלה.

תיאוריה 1-
אחד הפסיכולוגים ההתנהגותיים, דנציגר, אמר שמה שמניע אותנו בחיים, לעשות או לא לעשות, להתלונן או לא, מ שמניע אותנו הם 2 דברים מרכזיים:
1. הפחד- הפחד מניע אותנו בכמעט כל דבר עושים בחיים. זה בתת מודע שלנו. הפחד הזה מלווה אותנו מאז שאנחנו יוצאים לעולם. הפחד הזה גורם לנו להתלונן.
עפ”י דנציגר הפחד הזה מציל נפשות. מתלוננים בפני הרשויות, שכנים וכו’..
מתלוננים כדי להוציא את מה שיש בלב, מתלוננים כדי לקבל פיצוי (ארוחה בחינם וכו’..).
מתלוננים על דברים שהבטיחו לנו ולא קיבלנו פוחדים גם על מה שיגידו עלינו.
יש 3 אפיונים של אנשים: אדם פאסיבי, אגרסיבי ואסרטיבי.

2. תגמול- לא נעשה שום דבר בחיים אם אין לנו תגמול עליו. זה בתת מודע שלנו. אנחנו מחפשים את התגמול כל הזמן.
דרכי התלוננות עיקריות:
1. בכתב. בכתב זה גם יותר נוח, הכל מתועד. יש אפשרות לשבת לחשוב עם עצמך, יכול להתחרט, להוסיף. לדוגמא פניה למבקר המדינה.
2. בעל פה.

יש תלונות שבאות לשפר.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X