טיפול פניות הציבור

סיכום שיעור 2

Elad Edery

Elad Edery

פרטי הסיכום

קורס: טיפול פניות הציבור

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

פניות הציבור שיעור 2 אלעד אדרעי 200058600
מאפיינים ודרישות ממטפל בפניות הציבור.
האינטרקציה בין מקבל הקהל לקהל, מצריכה ממקבל הקהל מודעות עצמית. הכוונה לכך היא מודעות לרגשות, להתנהגות ולאופן בו אנו משתקפים בעיני האחרים. מודעות עשויה להשפיע על פעולותינו באופן שמועיל לנו. זאת ועוד המודעות משפיעה על השירות אותו אנו נותנים, וגם ביחס לעצמנ,. הרגשות שלנו החושים, ההערכות שלנו, האופן בו אנו פועלים, והכוונות המנתבות אותנו. כל אלה חלק ממכלול המודעות העצמית שלנו. מודעות עצמית היא הבנה כיצד ואיך אנו מגיבים, מתנהגים, מתקשרים ופועלים במצבים שונים. העיבוד של מידע זה, הוא משמעות המונח מודעות עצמית. מודעות עצמית שווה אבן בניין בסיסי של אינטליגנציה רגשית.
מהי אינטליגנציה רגשית? וכיצד ניתן להשיגה? באמצעות למידה, נדע כיצד לשלוט ברגשות וכיצד להניע את עצמנו. כמו כן ניתן לשפר את יעילותה של האינטליגנציה הרגשית, באמצעות כישורי תקשורת טובים, מומחיות רגשית ויכולת הדרכה אישית. מודעות עצמית היא מהותן של כל הכישורים הללו. אינטליגנציה רגשית יכולה להתחיל רק כאשר מידע רגשי נכנס למערכת התפיסה האישית שלנו. היכולת לשלוט בכעס דורשת ממני למודעות לגורמים שעוררו בי את הכעס ולאופן בו כובש אותנו רגש זה מתחילה. היכולת שלנו כבני אדם לשלוט בעצמנו ברגעי כעס, מסייעת לנו ללמוד ולצמצם את עוצמת הכעס ולהשתמש בו באופן הולם.
עלינו לבחון תחילה מה גורם לנו לנהוג כפי שאנו נוהגים, זאת לפני שנוכל להתחיל לשנות את תכונותינו כדי להשיג תוצאות טובות יותר. עלינו להבין מה חשוב לנו, כיצד אנוחווים את הסיטואציה בה אנו מצויים, מה אני מצפה מעצמי, כיצד אני מרגיש, וכיצד האחר מתרשם ממני. המודעות העצמית מנווטת אותנו בעולם העבודה וגם מחוצה לו, היא מנווטת אותנו בהתנהלות היומיומית, באינטרקציה בינינו לבין האחר, היא מסייעת לנו להישאר ממוקדים ובעיקר היא מגיעה מיד כאשר אנו סוטים מהמסלול.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X