טיפול פניות הציבור

סיכום שיעור 1

Elad Edery

Elad Edery

פרטי הסיכום

קורס: טיפול פניות הציבור

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

פניות הציבור שיעור 1- אלעד אדרעי 200058600
כבני אדם יש לנו נטייה להתלונן רבות. התינוק עוד מרגע לידתו בוכה, זו תגובה של תלונה מחשש שלא יהיה לו מזון, מכאן אנו מסיקים כאשר תינוק בוכה הוא רעב.
כבני אדם אנו צריכים להקשיב לאדם השני וחשוב להבין מאין באה התלונה שלו. בני אדם לרוב מתקשים לקחת אחריות על דברים מסוימים כמו אי הצלחה בחיים, בזוגיות ומטילים את האחריות על האחר.
א- אחר- אני לא אחראי על הכישלון זה קרה בגלל כל אחד אחר למעט אני.
מ-מזל- אנשים נוטים לחשוב שבמידה והם נכשלו זה כיוון שלא היה להם מזל ולא בגלל שהם נכשלו.
א-אלוהים- בני אדם ברובם הם מאמינים. אנשים רבים נוטים לחשוב שאם כשלו או רע להם, זה כיוון שאלוהים הכשיל אותם וזה רצונו וזאת לא אחריותם.
יש סיבות רבות לתלונות של אנשים, בבסיסם כולם רוצים לקבל תגמול. יש כאלה שרוצים לקבל תגמול חומרי דוגמא אדם שמתלונן על האוכל במסעדה במטרה לקבל פיצוי כספי או ארוחה חינם, או כאלה שמתלוננים על מנת לקבל חיזוק חיובי נפשי.
בני האדם בבסיסם מחולקים לשלושה סוגים. אדם פסיבי אדם אסרטיבי ואדם אגרסיבי. אדם פסיבי משלים עם גורלו גם במידה ולא טוב לו. האדם האגרסיבי הוא דורסני וכוחני הוא יעשה הכל על מנת להשיג את מבוקשו גם אם ידרוס וישפיל את האחר.
אדם אסרטיבי יודע להיות נעים אך מספיק נחוש ונחרץ להשיג את מטרותיו.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X