לחץ ושחיקה בעבודה

סיכום שיעור 7

negev

negev

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה בעבודה

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

סיכום שיעור מספר 7:

את השיעור פתחנו בשאלה ההיפוטתית של אם היה לנו שעה נוספת ביום איך היינו רוצים לעשות בה שימוש, והעלנו את הרעיונות השונים, כשאף אחד לא הזכיר את העבודה בתשובה מבין אלו שניתנו.
לאחר מכן התחלנו לדבר על האחריות הניהולית ברמות שונות של מקומות עבודה על האחריות על השחיקה במקומות עבודה.
דיברנו ברמה הניהולית- שאין לה דרך לחוש את העובד אבל כן יכולה להקים מנגנונים שונים שיפעלו על מנת לשפר את תחושת השחיקה שמופיעה בכ-20% מהעובדים באופן כללי.
כשהעלנו את הנקודה שלנו בתור עובדים אין ועד יציג, הדבר נמצא בארכאות משפטיות.
ציינו 4 שלבים שההנהלה הראשית צריכה לפעול:
1. הכרה של הבעיה.
2. שיח על הנושא והבנה של הבעיה באופן ממוקד בארגון.
3. גיבוש מדיניות ארגונית.
4. הקמת מנגנונים שתפקידם לפעול בעניין זה.

צפינו בסרטון שדן בכמה שאלות: אחת מהן היא הדילמה בין פרודקטיביות שניתן להשיג בחלוקה של ייצירת מוצר להרבה מקטעים שבכל אחד נעשה שלב ספציפי- דבר שמעלה את הפרודקטיביות אבל מצד שני יוצר שחיקה גדולה יותר ויחד עם זאת אכפתיות נמוכה למוצר מצד העובדים, מול יצירה של מוצר ע”י עובד ספציפי שבונה את כל המוצר, אך בצורה זאת הייצור יורד.
דן אריאלי העלה כמה ניסויים שבהם הוא הראה את התרומה גדולה של משמעות עבור (בין היתר) העובדים כשנסיינים החליטו לא להמשיך ולבצע מטלה מסויימת לאחר שהבינו שהתוצר שלהם מושמד ומציעים להם לבצע את אותה מטלה בדיוק שוב.

לקראת סיום עברנו לדבר על התפקיד של המנהלים הישירים בהקשר למניעת שחיקה, על תפקידם באופן כללי ועל תכונות שמאפשרות להם להיות “מנהיגים” ולא רק מנהלים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X