לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 1

Hadas

Hadas

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

שיעור ראשון. הצגת המרצה זמירה דוד, היכרות כללית עם המשתתפים בקורס רובם ממעבדת המגה לאב עובדי מעבדה. רובנו הסכמנו שלחץ ושחיקה הם נושאים משותפים לנו שמורגשים אצל עובדים בתפקידים שונים ניהוליים או אחרים במעבדות.

דיברנו על סוגי תחושות שמרגישים בעבודה, שקשורים בלחץ ושחיקה, כמו “אין לי כוח ללכת לעבודה, מרגיש סחוט, עייף וכו’, ראינו שרוב האנשים מרגישים לפחות חלק ממאגר רחב של תחושות ורגשות שליליים בנוגע למקום העבודה שלנו.

תרגיל בהכרת העצמי: איזה ציון ניתן לעצמנו על רמת האינטליגנציה הרגשית שלנו? מתברר שההגדרה לאינטליגנציה רגשית גבוהה היא לא רק מודעות עצמית ואמפתיה לאחר, אלא גם היכולת לנהל את הרגשות ולא להיות מנוהל על ידם, וגם להשפיע על האחרים באותה הצורה.

הגדרנו תשישות ותסכול, ומסתבר שכעס נחשב כרגש משני שנובע כתוצאה מתחושות כגון תסכול, כאב וסבל.  ניתנו דוגמאות וסיפורים על השפעת הכעס עלינו. כמו סיפור הילד והמסמרים, ניסינו לחשוב אילו אמצעים יש לנו כדי להבין ממה הכעס נובע ואיך להימנע ממנו או לתעל את המחשבות שלנו למקומות חיוביים, כי הנטייה שלנו הטבעית היא ללכת למקומות שליליים.

מודל אפרת. מסייע בהבנת התהליך המחשבתי שמתרחש ואיך הפרשנות (לרוב שלילית) מובילה אותנו לרגש ותגובה שליליים ואיך אפשר לנסות להימנע מזה. סיפור הבעל והפרחים.

לבית, לנסות לתרגל על עצמנו עם אירועים שמתרחשים לנו במהלך השבוע עד לשיעור הבא.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X