לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 2

adi hayo cohen

adi hayo cohen

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

השיעור למדנו על מחשבות אוטומטיות.

מהן מחשבות אוטומטיות, ולמה הן גורמות, דוגמה למחשבה אוטומטית, לא יתנו לי העלאה בשכר, לא יתנו לי את המשרה,וכו, אסור להיתפס למחשבות אוטומטיות, לא טוב לנו, הוזכר גם מודל אפרת, שמה שהוא אומר זה שהמחשבה יוצרת מציאות של לחץ ולא האירוע עצמו שאתו מתמודדים, דהיינו אין דבר טוב או רע, המחשבה שלנו  והפירושים שלנו הם אלה שקובעים אם האירוע הוא טוב או רע.

למדנו שצריך לתרגל לזהות מחשבות אוטומטיות ולעבוד עליהן,לפתח מודעות עצמית למחשבות שלנו.

למדנו על מודל חלון ג’ו הרי,אשר מחלק את ההתנהגויות שלנו ל4 תחומים על פי פרמטרים של דברים שידועים לעצמנו ודברים שלא ידועים לנו אבל ידועים לאחרים על עצמנו. 4 התחומים של המודל: התחום הגלוי, תחום העיוורון,התחום החבוי, ותחום התת מודע/לא ידוע, נתנו דוגמאות לכל תחום, וקיבלנו משימה לצייר את המשפחה שלנו או מספר הנפשות בעיגולים, ולמדנו שבעצם בתשובות שלנו שיקפנו את השקפת העולם שלנו, שעורי בית לתת לבני המשפחה לעשות את המשימה, ולראות כיצד כל אחד רואה בעיניים אחרות,

שוחחנו על שחיקה, מהי, וכיצד היא נגרמת, למדנו כי לחץ מתמשך לא יוביל לשחיקה אם יש לו מוצא, מוצא הכוונה דרך לשחרר את הלחץ שמצטבר, דוגמאות לשחרור לחץ כגון ספורט טיול וכו.. כל אחד ומה שמדבר אליו, משפחתיות אחת מהדרכים לשחרר לחץ,למדנו שלחץ הוא תנאי מקדים והכרחי לשחיקה.

השעור היה מהנה וברור, המרצה שירי היתה ממש מעניינת ונעימה

עדי חיו כהן

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X