לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 2

Shlomovich

Shlomovich

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

בתחילת השעור נערכה חזרה על השעור הראשון.השעור השני המשיך ממודל אפר”ת.כאשר למדנו האירוע הוא הנקודה הקבועה לא ניתן לשנותה.

הפרשנות היא הסיטואציה אותה נוכל לשנות.

למשל הוצגו 2 סיטואציות שונות בהן: 1. 2 אנשים שונים קבלו את אותה המשימה אך פרשו אותה באופן שונה.הסיטואציה היתה :שליחת 2 אנשים מחברת נעליים לאפריקה למכור נעליים לתושבים.כל אחד מהם ראה אפשרות שונה במכירת נעליים.

2.שני אנשים שקבלו הודעת פיטורין כל אחד הגיב שונה.

בהמשך הוצגו 6 היגדים.התנהל דיון האם מוסכם כל משפט או קיים דחיית המשפט.

הגדים אלו נקראים: המחשבות של אליס”-פילוסוף,הן נקראות גם “המחשבות האוטומטיות”.כולנו נוטים לפתח מחשבות אשר מנהלות אותנו והן לא רציונליות,”עיוותי חשיבה”-ההגדים אינם רציונלים.

יש להשתמש במונח : ח.מ.ץ= חייב, מוכרח ,צריך.

עלינו להעדיף להשתמש בטרמינולוגיה הזו.

בוצע תרגיל נוסף:משימה לכתוב 3 מילים המכילות את האות גימל באופן המהיר ביותר.כולן כתבו מילים כשגימל בראש מילה ,ואחת הכניסה מילה כהגימל באמצע המילה.

מסקנה: עקב לחץ למהר ונכון, קיבעון מחשבתי, ומחשבה אוטומטית ועיוות חשיבה.

עיוותי חשיבה הם הטיות בחשיבההגורמים לנו לפרשנות שגויה של המציאות.

דברנו על מחשבות אוטומטיות.

הבאנו שאת המשא הכבד ביותר שלנו הם המחשבות שלנו.

קבלנו תרגיל גומיה לביצוע בבית.

למדנו על חלון גוי הרי-המטרה להקטין את תחום העיוורון ולהגדיל את התחום הגלוי.

קבלנו תרגיל נוסף:לצייר את המשפחה שלנו בעיגולים.

תרגיל המשקף את השקפת העולם שלנו כיצד נראת המשפחה בעיניינו.

דברנו על שחיקה עפי פיינס.

והבאנו שהרגע שיש מוצא האדם לא ישחק .

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X