לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 2

haskal_e

haskal_e

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

במפגש מ22.02.21 דברנו על מצבי לחץ ושחיקה במצבים שונים וסיטואציות שונות

על סוגי  חשיבה אוטומטית, שלילית חיובית וכו ואיך זה אנו מפרשים אותה ופועלים מתוך חשיבה. הייתה דוגמה ל2 סוכני נעליים מחברות שונות לסיטואציה זהה הפרשנות הייתה אחרת לגמרי.

הוצגה מודל אפר”ת, נקודת ההתערבות שלנו והשפעה על כל סיטואציה היא בשלב הפרשנות של האירוע.

הוצגו 6 הגדים ו דיון באם יש הסכמה או דחיה של הם.

“המחשבות של אליס” נקראות גם המחשבות האוטומטיות. כולנו נוטים לפתח מחשבות אשר מנהלות אותנו והם לא ראצניונליות  ” עיוותי חשיבה”. אף אחד מההגדים שהוצגו אינו רציונאלי. ח.מ.ץ.= חייב, מוכרח, צריך.

נעשה תרגיל בו התבקשנו לכתוב 3 מילים עם האות ג במהירות. הרוב כתבו מילה עם האות הראשונה מבלי לבדוק את ההנחיה, נובע מהלחץ של למהר ולכתוב נכון. מבציע על קיבעון מחשבתי, מחשבה אוטומטית.

עיוותי מחשבות גורמים לנו לפרשנות שגויה של המציאות ולתחושות והתנהגויות שליליות.

  1. מחשבה דיכוטומית – מחשבה בשחור או לבן
  2. הכללת יתר – תמיד קשה, לא הולך לי, אני לא שווה
  3. מיקוד שלילי בלבד – אם אני לא מצליח במשהו אחד, אני לא מצליח בשום דבר
  4. פסילת החיובי – ניסיון להצטנע, להקטין
  5. ניבוי העתיד – אין מצב שאצליח
  6. העצמה עצמית ולקיחת אחריות. אשמתי שהצוות שלי לא הצליח (בגלל.

דוגמה עם גומיה על היד לתפוס את עצמינו על מחשבה אוטומטית ולנסות לפרש את הפעילות מתוכה.

מתבקשנו לצייר משפחה גרעינית המסומנת בעזרת עיגולים. לציור הרבה פרשנויות שיכולות להצביע על היררכיה משפחתית , תפיסה נקודתית של אותו בן משפחה ומעמדו בתוך התא המשפחתי.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X