לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 2

chemla_m

chemla_m

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

התחלנו את השיעור בחזרה על השיעור הקודם: 4 סוגי ההפרעות. חשוב שהלחץ נגרם מלחץ שנגרם מאיום (גירוי או הזדמנויות). פער בין מה שדורשים מאתנו למה שאנו מסוגלים לתת (או חושבים שמסוגלים לתת). צריכים רמה מסוימת של לחץ כדי לנוע, אבל באופן שונה בין אדם לאחר ( Type I and II )

תשכורת של המושג א פ ר ת . לא האירוע קובע את רמת הלחץ אלא הפרשנות שנותנים לאירוע. אירוע כמכשול או כהזדמנות.

המשך השיעור.

בדקנו כמה משפטים – נטייה למחשבות אוטומטיות, שמנהלים אותנו באופן לא רציונאלי.

מושג של ח מ ץ (חייב, מוכרח, צריך) – לא להיכנס לתבנית ממנו להיכשל הופך לחמור יותר.

המחשבות האוטומטיות הן עיוות חשיבה המובילות לפרשנות שגויה של המציאות וגורמות להתנהגות שלילית.

סוגים של מחשבות אוטומטיות:

דיכוטומית (שחור או לבן) ללא פרגון עצמי.

הכללת יתר (תמיד, אף פעם)

מיקוד שלילי (מתמקדים במה שלא הצליח)

פסילת חיובי

ניבוי העתיד (אין מקום ליוזמה)

האשמה עצמית

חלון ג’ו הר: לזהות מחשבות שמגבילות אותנו בין הידוע ולא ידוע לי, ידוע ולא ידוע לאחרים עלי. תחופ הגלוי או החבוי, העיוורון או תת מודע.

ציור בני משפחה הגרעינית שלנו, מה שכול אחת ציירה 🙂

שחיקה

שחיקה כשמרגישים שאין מוצא ללחץ בו שרועים. ניתן למקד אותנו בעזרת טכסים למשל, הכול ע”מ להשתחרר מהעול או מהשגרה היומיים. תפקיד של המשפחה התומכת.

שחיקה יכולה להיות בלתי נמנעת, נגרמת ממגע עם אנשים.

אם ללחץ יכולים להיות היבטים חיובים, לא נכון לגבי השחיקה.

 

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X