לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 4

Maha dibs

Maha dibs

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

התמודדות עם שחיקת עובדים:

מתן תמיכה, האצלת סמכויות, אספקת האמצעים הנדרשים.

הארגונים מפתח מנגנונים כדי לפתח תמיכה.

תמיכה חברתית מסייעת להתמודד עם הבעיות היומיומיות ועם מצבי משבר.

התמיכה החברתית ממקום העבודה, מספקת, הקשבה , האזנה, תמיכה מקצועית, תמיכה רגשית, משוב.

כשמדברים על התמודדות של לחץ ושחיקה, לא תמיד ניתן להתמודד עם המצב. במצבים שאני לא יכול להתמודד עם המצב שמלחיץ אותי, שוחק אותי (לדוג’ קורונה)

  • התמודדות תוך התמקדות באירוע/מצב, לדוג’ מנהל שלי, שאני לא מסתדר איתו. בונה, הרסני, אקטיבי, פאסיבי

 

    • התמודדות תוך התמקדות ברגשות. לעשות ספורט, מיקוד שליטה פנימי, האחריות היא שלי, אני אחליט איך אני אתמודד, אני אביא את זה להבנה שזה בידיים שלי.

 

מה שכן ניתן לעשות זה איך אני אתמודד עם האירוע.

התמודדות תוך התמקדות באירוע/ מצב:

  • אסטרטיביות- התנהלות אסטרטיבית, אנחנו צריכים לדעת איפה נמצאים הגבולות, וכשהגבולות מיטשטשים, אנחנו צריכים לדעת איך להתמודד איתם. לדוג’ כשאתה מרגיש שכל הזמן מנצלים את הטוב הלב שלך. תלמד להציב גבולות, תלמד לעמוד על שלך

 

  • ניהול זמן

 

  • גיוס תמיכה/ עזרה

 

  • מעורבות, אתגרים, משמעות

 

ניהול זמן וניהול עצמי:

תפיסת הזמן שלמו היא תפיסה סובייקטיבית

התרגיל שהדגמנו:

יעילות מול אפקטיביות

תועלת לעשות את הדבר הנכון

אפקטיבי-

בניהול זמן, אנחנו צריכות לבדוק אם אנחנו יעילות

אחד הדברים שגורמים לשחיקה- הטכנולוגיה, עריצות הטכנולוגיה אנחנו מוצפים כל הזמן במידע.

דרך האינטרנט, הצפת מידע, גירויים, מסיחי דעת, טשטוש גבולות.

כשלא טוב לנו אנחנו בורחים לרשתות החברתיות, הרשתות משטלתות עלינו.

יש להציב גבולות לזמינות.

להשאיר את הטלפון והמייל כשזה לא רלוונטי.

בארוחת הערב, להיות בלי הפלאפון.

כלים לניהול זמן:

  • איסוף אוטוסטראדת המשימות- לכתוב לעצמי את המשימות

 

  • רשימת המשימות לפי סדר עדיפויות- מפורקות לתתי משימות. רשימה זמינה

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X