לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 7

Katya-A

Katya-A

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

לחץ ושחיקה שיעור 7

אם ננהל את הזמן בצורה יותר יעילה ונפנה לנו יותר זמן נהיה יותר רגועים.

איך ארגונים מתמודדים עם שחיקה של עובדים?

1. ההנהלה צריכה לראות מי נשחק ולמנוע שחיקה נוספת.
2. המנהל הישיר באינטראקציה עם העובדים.
3. טיפוח וסביבת עבודה- איך סביבת עבודה יכולה לגרום לחיקה.
4. התערבות ברמה הארגונית.
5. טיפוח הפרט- מה כל אחד יכול לדאוג להפחית את הלחץ.

הנהלה
-תחילה ההנהלה צריכה להיות מודעת לשחיקה זה הדבר הראשון והחשוב. בכל ארגון תהיה שחיקה מסויימת לעובדים חשוב להכיר בשחיקה לקחת אחריות ולהקדיש משאבים לטיפול בבעיה.
איך זה בא לידי ביטוי? להפנים שיש עומסים על העובדים. להכיר את מושג השחיקה והמושגים הנלווים, כגון מוטיבציה. לזהות את אפקט השחיקה וההשפעות שלה. להבין שגורמי לחץ יכולים להגביר שחיקה. להכיר בסימפטומים של השחיקה ולדעת לטפל בהם.
– שיח ארגוני. חשוב להוביל שיח פתוח כן ודו כיווני של ההנהלה עם העובדים. כך ניתן יהיה לאתר את מוקדי השחיקה הזקוקים להתייחסות.
– לגבש מדיניות להתמודדות ולמניעת השחיקה. למנות גורם מקצועי שיהיה אחראי וידע איך להתמודד. מישהו שיעשה ועדות וסקרים על מנת שהעובדים ירגישו שרואים אותם ודואגים איותם

המנהלים הישירים
מחקרים מראים שלמנהל הישיר יש הרבה השפעה על העובדים. מבחינת לחץ, שחיקה, חיבור בין העובדים, הנאה ועוד. ישנם שלושה ערוצים בהם ניתן להשתפר:
בחירת המנהלים: צריך לתת משקל ליכולות וכישורים בין אישיים כאשר בוחרים מנהל. לא רק המקצועיות של המנהל.
הדרכת המנהלים הפיתוח וההכשרה שלהם, חשובה מאוד. מנהל שמתנהג בצורה הנכונה יכול לעזור להוריד לחץ ושחיקה מהעובדים שלו. חשוב שלמנהל תהיה יושרה. שיפעח בפרואקטיביות. שיהיה פעיל, יפתח תוכנית פעולה, יתקשר עם העובדים בצורה ברורה בנוגע לצפיות ויעדים, ינתח את העבודה וישים לב היכן ניתן להשתפר. עם זאת חשוב שכמובן יהיו אסרטיביים. המנהל צריך לדעת להתמודד עם בעיות וקונפליקטים ולהתמודד עם הבעיות מתי שהן נוצרות. המנהל צריך לדעת גם להעביר חלק מהאחריות לעובדים שלו. לשתף את העובדים ולהעצים אותם. כמו כן חשוב שהמנהל יהיה נגיש ואמפתי.
משוב למנהלים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X