לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 7

miri ottolenghi

miri ottolenghi

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

מירי אוטולנגי 203576731

לחץ ושחיקה שיעור מס 7

התמודדות עם שחיקת עובדים:

הנהלה מחוללת שינוי

כל מקום עבודה אחראי על המדיניות שלו וכיצד נוהג עם עובדיו במערכת הבריאות למשל אחוז השחיקה אצל העובדים הוא גדול מאוד אשר נובע גם מחוסר בכוח אדם, גם כי אין אפשרות להשאיר את העבודה ליום למחרת וגם המחויבות והאחריות כלפי המטופלים. העובד שחוק ותשוש יכולת התפוקה ירודה יותר והם מרגישים שהם לא יכולים לעמוד ביכולות שלהם.

וכאן עולה השאלה מה הארגון יכול לתת למען העובד, מה יכולה לעשות הנהלה ברמה מערכתית בכדי לעורר שינוי, איפה המקום של ההנהלה כדי להוביל שינויים.

ומנגד כיצד העובד הקטן יכול לעצור את השחיקה גם אם מדובר ברמה של המנהל וההנהלה וגם ברמת הפרט, הסביבה והמערכת.

מהלכי ההנהלה כוללים פעילות ב- ארבע זירות ארגוניות

  • מודעות

 

  • שיח ארגוני

 

  • גיבוש מדיניות להתמודדות ומניעת השחיקה

 

  • מנגנונים תומכים

 

מודעות

העלאת נושא השחיקה למודעות בארגון והפיכתו לחלק מהשיח וסדר היום הארגוני הוא נקודת המוצא להתמודדות עם הנושא.

הכרה בשחיקה והקדשת המשאבים הראויים לצורך בחינה והשלב החשוב ביותר הוא בעצם הכרת ההנהלה בכך.

תפיסת האחריות למניעת שחיקה, הפנמת ההכרח להתמודדות עם נושא השחיקה ועם העומד האיכותי בטיחותי וכלכלי, היכרות עם מושג השחיקה ועם מושגים נלווים כמו שביעות רצון מוטיבציה היכרות עם ממדי תופעת השחיקה, זיהוי ההשלכות הייחודיות של תופעת השחיקה בארגון והשפעתו על יעדים מרכזיים של הארגון : איכות בטיחות עזיבת עובדים השלכות כלכליות שירות וחוויות המטופל ועוד, הכרות ולמידה של גורמי השחיקה ומוקדי השחיקה הארגוניים מתוך ממצאים, הבנה של גורמי הלחץ שמגבירים ומחמירים שחיקה, מודעות לתופעת השחיקה והכרה בסימפטומים ובהשלכות המקצועיות והאישיות.

איך ניתן להעלאת מודעות בארגון

  • קמפיין ארגוני

 

  • כתבות ומאמרים בעיתונות פנים ארגונית כנסים וימי עיון.

 

  • פרסום סקר שחיקה

 

  • תקשור תכניות ומהלכים ארגוניים להתמודדות עם שחיקה.

 

שיח ארגוני

הובלת שיח פתוח וכן דו כיווני של ההבנה עם העובדים בארגון שבבסיסו המסר להתנהגות הארגון וכיצד לקדם את רווחתם. השיח הארגוני מהווה ביטוי ויצירת תחושה אותנטית לקשב.

הארגון צריך להכניס את המדיניות שלו לתוך תכנית העבודה כי השחיקה היא חלק מהסדר יום של ההנהלה בראיה מערכתית.

המנהלים הישירים

למנהלים הישירים יש השפעה דרמטית על המחוברות ,הנעה,עומס ושחיקה של עובדים והם מהווים מקור תמיכה מרכזי בסיוע.

תקשורת הציפיות מהמנהלים והדגשת המרכיב של ניהול אנשים בראיה אנושית תומכת ומאוזנת כחלק מהגדרת התפקיד זה חשוב מאוד שמנהל ידע לגשת בצורה נכונה ויש הרבה פעמים שמנהלים לא נבחרים מהעניין של האנושיות מה שיכול להרע לעובדים מכך. לא רק מקצועיות גם אנושיות חשובה לא פחות.

פיתוח והכשרה

הקניית כלים והכשרה מתאימה לכל השדרה הניהולית בארגון, בבחינת יישור קו הכשרה תכלול מגוון כלים מיומנויות ועקרונות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X