לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 7

Tomerh118

Tomerh118

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

סיכום שיעור 7- לחץ ושחיקה

המודדות של ארגונים עם שחיקת עובדים: 1.הנהלה מחוללת שינוי– איך ההנהלה הגדולה והבכירה רואה את העובד? האם הוא נשחק? *מודעות- איך להעלות מודעות בדבר שחיקת העובדים-א. קמפיין ארגוני. ב. כתבות ומאמרים בעיתונות פנים ארגונית, כנסים וימי עיון. ג. פרסום סקר שחיקה. ד. תקשור תכניות ומהלכים ארגוניים להתמודדות עם שחיקה. ד. שיח ארגוני- הובלת שיח פתוח, כנה, ודו-כיווני. הבסיס- “להנהלת הארגון אכפת מהעובדים וחשוב לה לקדם את רווחתם” דוג’- שולחנות עגולים, הכנסת נושא מניעת שחיקה כתכנית עבודה מסודרת.

2.המנהל הישיר- מחקרים מראים שלמנהל הישיר יש השפעה ישירה על העובדים הוא מהווה גורם מרכזי ביצירת לחץ בעבודה. הוא מהווה מקור תמיכה מרכזי במצבי שחיקה. אל המנהל אפשר לבוא ולהתלונן או לבוא עם בעיות שנוצרות בעבודה. *בחירה ומינוי מנהלים- בבחירת מנהלים יש לתת משקל ליכולות וכישורים בין אישיים משיקולי הבחירה לצד המקצועיות. *תקשור הציפיות מהמנהלית והדגשת המרכיב של ניהול אנשים בראיה אנושית. תכונות חשובות אצל המנהל הישיר: א.פיתוח והכשרה– הקניית כלים והכשרה מתאימה להתנהגות מנהל ישיר למניעת שחיקה. ב.יושרה– העובד מתייחס לעובדים בכבוד, מהווה דוגמא אישית, ופועל בהלימה ערכית. ג. מנהל בפרואקטיביות – מפתח תוכניות פעולה, מעודד את העובדים, מלווה את העבודה. ד. התנמודדות עם בעיות– בצורה רציונלית ועניינית. טיפול בבעיות מיד עם היווצרן, ניטור בעיות בשם הצוות כך שהפתרונות ישרתו את כלל העובדים. ה.משתף ומעצים– נותן לעובדים אחריות,פועל כמנטור, מעדכן את עובדיו באופן שוטף על הנעשה בארגון, שופט מתי להתייעץ עם הצוות ומתי להכריע לבד, מחלק את העבודה בצורה שיוויונית, מסייע לחברי הצוות להתפתח. ו.ניהול קופליקטים- מתווך ומגשר במצבי קונפליקט, מטפל בתלונות לפני שזה מחמיר, מתערב ביישוב עימותים. ז. נגיש ואמפטי-מייצר הזדמנות לדבר איתו באופן ישיר ואישי, מגיב להודעות ומיילים בזמן, מעודד עובדים להשתתף בדיונים, מקשיב לעובדים שצריכים סיוע, מנסה לראות את זוית הראיה של הצוות, שואל הרבה “מה שלומך?” מתייחס לכל חברי הצוות בצורה שווה! מנסה להבין מה מניע את העובדים. ח.הערכה ומשוב- הערכה של המנהל הישיר על מדדים של אנושיות, תמיכה, מודעות ומעורבות במניעת שחיקה. ציוני המנהל במדד שחיקה יהיו חלק מהערכת המנהל ע”י ממוניו.מתן כלים למנהלית להתמודדות עם שחיקה של עובדים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X