לחץ ושחיקה

סיכום שיעור 10

Anar Bar Ezra

Anar Bar Ezra

פרטי הסיכום

קורס: לחץ ושחיקה

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

תאריך:19.4.21

קורס: לחץ ושחיקה.

נושא: “לחץ ושחיקה בקרב נותני שירות.”

מכללת ליאן.

מרצה: גולן מני.

 

מה נלמד היום ?

  1. נתונים על לחץ.
  2. דרכי התמודדות
  3. שחיקה.
  4. רוגע.
  5. סיכום.

 

דרך ליצור קשר:

  1. גולן מני:

             4494616  – 054.

[email protected]        .2

  1. פייסבוק:

            גולן מני – הצלחה וחיים.

            גולן מני.

 

לחץ בקרב נותני שירות:

דיאנה: המון פעמים המתח והלחץ של הלקוחות יוצא ומתבטא על נותני השירות.

כיצד אני נמנע / מפחית / מוריד את כמות השחיקה / לחץ / מתח וכו בקרב עובדים, בני אדם ?

  • לגרום ל 2 הצדדים, נותן שירות ומקבל שירות להרגיש מנצח – מנצח, כלומר: 2 הצדדים באו על סיפוקם.
  • המון פעמים אחד הצדדים, נותן או מקבל שירות נפגע ולפעמים 2 הצדדיםן נפגעים והמון פעמים זה נובע מתוך מקום בו כל אחד מהצצדים מנותק מהצרכים של השני ויש גורם עליון, ( ההנהלה ) שהיא הנחיתה על נותן השירות תנאיןם ומצבים בלתי אפשריים ולכן התסכול יוצא עליו שלא בצדק.
  • מסקנה: הטענה של מקבל השירות, ( המחשבה מעמיקה ) היא אינה כלפיי נותן השירות, היא נובעת /הולכת יותר לכיוון ההנהלה אבל החיכוך הוא מול נותן השירות.
  • מסקנה: בכדי שנותן השירות ישמור על רמת בריאות נפשית. גופנית. שכלית וכו תקינה עליו להבין שהטענה אינה מופנית אליו ולנסות לפרש את הסיטואציה בדרך שתגרום לו לתחושה נעימה יותר.

רוגע נפשי, כיצד ?

  • עבודה פנימית על עצמי, כלומר: אני צריכה לחשוב אלו סיטואציות מאתגרות אני ניצבת מולם במרבית הימים בעבודה, אם אלו בני אדם, ואיך אני מגיבה או מתי איבדתי שליטה של כעס וכו…

שלב 2:

מה אני מתכוונת להגיב בתגובה החדשה שתהיה יותר יעילה, סובלנית, ואפקטיבית לי ברמה שאני אדע שאני רגועה למרות האתגר.

הכוונה בעניין זה: לפרש מראש סיטואציות במובן חיובי.

כיצד הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ?

מחשבה ישנה: לקוח / קולגה מדבר אלי בצורה / דרך שאינה נעימה לאוזניי.

פרשנות: מי הוא /יא שידברו אליי בדרך הזאת…

תוצאה:

התפרצות, חיכוכים, אי נעימות, תחושת מתח.

 

תשימי לב איזו אמירה גרמה לאיזו פרשנות אצלך שגרמה להתפרצות.

שרון ודיאנה:

אתם לא עושות מספיק עבודה.

כמה זמן לוקח לסיים עם הלקוח

אז למה אני מגיע לפה אם אתן לא מטפלות בכלום.

דיאנה מרגישה:

בעבר היה עושה לי רע. למה הייתי לא טובה בעיניו.

בעידן הנוכחי: תנשמי עמוק, עוד 2 דקות הוא הולך מפה, והכל יעבור. אני את שלי עשיתי.

משפט מפתח שיגרום לי להצלחה ורוגע: אני שלמה עם עצמי ומרגישה שעשיתי את המקסימום האפשרי.

עדי: המון פעמים התגובות עצמן אינן קשורות אליי.

שרון: נתתי שירות, קיבלתי ביקורת שלילית, בדרך כלל יש מעט לקוחות מתוסכלים.

על מה קרן נתנה תשומת לב. יחסי ציבור. שיווק בכל התיאור ?

שרון נתנה יחסי ציבור רבים לדברים הפחות נעימים.

לפעמים אנחנו מגיבות על בסיס אוטומטי מניסיון עבר והדבר אינו למרבית הסיטואציות.

ברגע שאני מפרשת סיטואציה כדבר דומה, נותנת את אותה פרשנות, אני תקועה בהקפאה של המחשבה שלי, של חדשנות, של זרימת חומרים כימים במערכת העצבית.

עשית פרשנות לסיטואציה והגבת באוצתה צורה, קיבלת את הדבר הבא:

  • אותה מחשבה. מחשבה נעצרה באור אדום.
  • אותה הרגשה: רגש נעצר באור אדום.
  • אותה שפת גוף, ביטוי גופני שלי: הגוף נעצר באור אדום.
  • הזרימה של דופמין, סרטונין, האחראיים על רגשות, מצב רוח נתקעו באותו מבנה: יש סיטואציה, תגיב בדרך מסוימת, יצרנו מבנה ביוכימי במוח שלנו של תגובות רגשיות שאין בהן חדשנות. הכל באור אדום.

כאשר אדם לומד חומר חדש הוא יוצר ממצב של 13,000 תאים שהיו ביחד מבנה של 26,000.

כאשר אני אלמד את עצמי להגיב בצורה יותר מתונה שמגיעה ממקום של פרשנות שאני שלמה איתה אני אחזק את עצמי בכל המובנים.

 

 

רוג נפשי נובע מהגורמים הבאים:

 אדם מחקה אדם מוצלח אחר אך אם וכאשר הוא מאבד מ”הטעם הטוב “בחיקוי הדמות, כגון: נוטש לימודים כדי להתמקצע וכו… צריך לקחת דף ועט ולהשוות לו בצורה כתובה איך אותה דמות הייתה נוהגת ואז אולי ייפול האסימון.

 

 

  • ליצור עוגנים חברתיים. מקצועיים. תכנים של ידע, מדוע ?

כאשר אני ארגיש ריק, אין לי תעסוקה או על מה לחשוב אני אמלא את עצמי בתכנים של עומק שמעניינים אותי וזה יוסיף לבריאות הנפשית. הפיזית וכו…

קשרים חברתיים / מקצועיים ירחיבו לי את היכולת ליצור תקשורת בריאה, לקדם סוג של תעודת ביטוח ש חלילה יקרה משהו יש לי סביבה מעבר למשפחה שאני יכולה להיתמך עליה.

 

 

רוגע = מיקוד, כיצד ?

  1. חובה עליך לדעת מה את / ה רוצה.
  2. מה יש בכוונתך לתת אחרי שתגיע

      להצלחה לה הנך שואף. ( אין מתנות חינם ).

  1. תקבע /י תאריך: מתי זה

       אמור בדיוק לקרות.

  1. תתחיל לבנות תוכנית יישומית

    בדרך למימוש החזון.

  1. כל הכתוב כאן חייב להיות כתוב

    על דף בכדי שזה יתבצע.

  1. תביט ותקרא כל יום לפני שהנך הולך לישון

    ולאחר שהתעוררת את החזון שלך

  1. אוטוסוגסטיה: תיצור משפטי מפתח שגורמים

    לך להרגיש רוגע פנימי, כגון:

  • אני מרגיש נינוח ובטוח בעצמי בכל זמן

     בו אני ערני במהלך היום ובזמן שאני ישן /ה.

  1. תבצע אמירות חיוביות יישומיות לקרובים

    אליך בזמן שהם ישנים.

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X