לחת ושחיקה 133853

סיכום שיעור 2

limorshriki

limorshriki

פרטי הסיכום

קורס: לחת ושחיקה 133853

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

22.2.21

שיעור מס’2 

מודל אפרת: אירוע- פרשנות- רגש- תגובה

הפרשנות לאירוע, הוא זה שעושה את ההבדל.

לא האירוע קובע את רמת הלחץ, אלא הפרשנות הניתנת לאירוע.

פרשנות: המחשבות שפועלות איתנו:

דיברנו על הסכמה או דחיית היגדים

מחשבות אוטומטיות שליליות הן עיוותי חשיבה.

דוגמה למחשבות אוטומטיות:

  1. אם אני אטעה יחשבו שאני טיפש- אלה מחשבה דיכוטומית, שחור או לבן
  2. ביעור חמ”צ אני חייב, אני מוכרח, אני צריך
  3. תמיד אכשל בפגישות- הכללת יתר
  4. עשית טעות בעבודה- מיקוד שלילי בלבד
  5. קיבלת מחמאה” את נראית טוב”- פסילת החויבי
  6. אין מצב שאצליח בראיון/ מבחן- ניבוי העתיד
  7. ההישגים של הצוותים נמוכים זו אשמתי, זה בגללי-האשמה עצמית ונטילת אחריות

מודל חלון ג’ו הארי:

החלון הגלוי: לכל אחד מאיתנו יש את התחום הגלוי– שכולם יודעים עליך וגם אתה יודע על עצמך.

אחרים יודעים עליך, משהו שאתה לא כל כך מודע לו- ואתה לא יודע על עצמך-קוראים לזה תחום העיוורון. זהו תחום העיוורון של כל אחד מאיתנו.

יש פער בין איך שתאה רואה את זה לאיך שאחרים רואים אותך.

אחת הדרכים להגדיל את התחום הגלוי ולהקטין את העיוורון, הוא קבלת משוב.

ידוע לי על עצמי, אבל אחרים לא יודעים עליך –התחום החבוי. בתקופות של משברים, הדברים הקשים שקרו לנו בעבר בחיים והדחקנו, צפים בתקופת המשברים שלנו.

 יש גם תחום לא ידוע- תת מודע- ניתן גם ע”פ כתב היד לראות את הלא מודע

ע”י התרגיל עם ציור העיגולים:

המרצה ממחישה את המחשבות האוטומטיות שלנו.

נושא חדש:שחיקה

שחיקה- תחושת לאות (תשישות) גופנית, רגשית, מנטאלית מחמת לחץ מתמשך שאין לו מוצא- וגורמת לעמדות שליליות כלפי העבודה הסביבה ואף לאדם כלפי עצמו

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X