מבוא למינהל ציבורי

סיכום שיעור 2

perach

perach

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למינהל ציבורי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום שיעור 2- הגורם האנושי והחברתי במינהל + המנהיגות בארגון הפורמאלי

מכלול הארגונים הציבוריים הפועלים במדינה , רובם הגדול הוא פועל יוצא של גופים פוליטיים

מי שמממן את מינהל הציבורי זה האזרחים / התושבים עפ”י המיסים שמשלמים

המטרה של המינהל הציבורי הוא לשרת את הציבור וכתוצאה מכך יש לו מטרות נוספות

המנהל מוציא לפועל את מדיניות הממשלה והוא זרוע הביצועית שלה

תפקיד המנהל בארגון להוביל את הארגון לקידום ושינוי חברתי

קידום החינוך- משרד החינוך

קידום הרווחה – משרד הרווחה

תפקיד המנהל לממש את החזון של מי שהפילו עליו לעשות את התפקיד ובו בזמן לדאוג לזכויות והתפתחות העצמית של העובדים

על המנהל הארגוני מוטל תפקיד של גיוס עובדים, מיון והכשרה , הערכה ותגמול הוא אחראי על השכר מי שמפקח ורווחת העובד ועל קשר עם הנציגים שלו (ועד, הסתדרות)

מה אנו עושים על מנת שהעובדים יהיו שותפים בארגון:

שיתוף בקבלת ההחלטות- עובד שיודע ששותף לקבלת ההחלטות ירצה להשקיע יותר כל הצלחה היא גם הצלחה שלו, עובד שיש לו מוטיבציה גבוהה התפוקה גם תיהיה גבוהה יותר

כמנהל צריך לשאוף שהמוטיבציה של העובד תיהיה גבוהה יותר

צריך תמיד לזכור שהוא בראש ובלעדי העובד אף מפעל ואף ארגון לא יכול להתקיים

הרבה פעמים צריך לעשות תהליכים משמעותיים גם במשאבי האנוש

הניהול הנכון הוא איזון בין הצרכים ומטרות הארגון לבין הצרכים של העובדים

ישנם 6 נקודות המשפיעות על מוטיבציה בעבודה:

  1. המוטיבציה נובעת מהצורך לספק מגוון צרכים לעובד, צרכי קיום, השתייכות, הערכה עפ”י תיאוריית מאסלו
  2. שביעות רצון מעבודה, עניין בעבודה יחסי עבודה מגבירים את המוטיבציה אצל העובד ככל שאהיה שבע רצון מעבודתי אני אשקיע יותר ואתן מעצמי
  3. תחושת הוגנות- מחפשים את ההוגנות והגינות. אם אישה מקבלת שכר נמוך מהגבר זה חוסר הוגנות והוא פוגע במוטיבציה (לא רק החומרי אלא גם היחס), כשיש תחושה של הוגנות יש מוטיבציה

אפקט האמא – על מנת להשקיט את מצפונם ולהרבות בתירוצים א-מאשים את האחר אכלו לי  שתו לי לפני שאתה מאשים את האחר תאשים את עצמך, מ– מזל א אלוהים

  1. תוצאות- יש שכר לעמלנו
  2. המטרות חייבות להיות בעלות מטרות ברות השגה
  3. האמונות של המנהל – ברגע שהמנהל – המנהל יודע לתת דוגמא אישית, סומך עליהם, מאמין בהם

תקשורת

בכל מקום חייב שתיהיה תקשורת טובה , חוסר תקשורת עם סביבה גורם לאנשים להיות סגורים ומסוגרים.

עלינו להיכנס לנעליים של האחר על מנת להבין ולהכיל

 

יש כמה מרכיבים ביעדים- יעד מרכזי ויעד משנה

יעדים:

שירות טוב ואמין

מנהל טוב זה מנהל שנותן דוגמא אישית , ויודע כיצד לנהל זמן נכון , אחד שיודע להאציל סמכויות , אחד שיש לו תקשורת טובה, תקשורת בינאישית, יודע לנהל משא ומתן ולפתור קונפליקטים , אחד שיודע להציב יעדים ברי השגה

קבלת החלטות:

קבלת החלטות זה בעצם הבסיס לניהול נכון

  1. הוא צריך להיות מחוייב להחלטה
  2. הוא צריך להכריז על ההחלטה שלו בצורה תקיפה וללא היסוס
  3. לקבל כח אדם אמין ומיומן

ככל שהעובדים יהיו מעורבים יהיה הזדהות עם העבודה והתפוקה עולה

עובדים הנאמנים לארגון יתנו תפוקה גדולה יותר

הקשבה- מנהל טוב הוא מנהל שיודע להקשיב

המנהל צריך להיות בעל יושרה ואמינות , אתה לא יכול לדרוש מהעובדים מה שאתה לא דורש מעצמך, צריך לדעת להגיד מילה טובה , טפיחה על השכם , משהו גם ממשי כמו עובד מצטיין, קידום, סמינרים

ניהול נכון:

על מנת שיהיה צוות מנצח אנחנו חייבים ליצור כמה וכמה דברים בארגון כגון גאוות יחידה- שייכות ושותפות

צריך ליצור רעיונות , להיות יצירתי

מה שמנהל לא צריך להיות:

  1. מנהל לא צריך לבוא בכוחניות ואגו- העובדים לא יעריכו אותו
  2. אל תעשו מהלכים פזיזיים ללא מחשבה
  3. לא להתבודד בחדר- מנהל טוב יוצא לשטח
  4. לא לכפות – מנהל טוב אחד שלא כופה- הדברים צריכים להיעשות בהבנה
  5. לא לפחד מקילקולים ,ופרצופים לא טובים
  6. מנהל טוב אחד שלומד מטעויות רצוי של אחרים ואם לא אז ללמוד מטעויות שלך
  7. לא חייב להיות חבר
  8. לא להוציא את התסכולים שלך על האחר

מנהל טוב צריך לעשות:

  1. תיהיה סבלני וסובלן
  2. תגיע לעובדים ממקום אמיתי, תדבר איתם בגובה העיניים
  3. תלמד- ידע ומידע זה כוח
  4. תיהיה שותף פעיל
  5. שיחות אישיות- תלמד להקשיב ובתנאי שהקשבתך תיהיה אפקטיבית ולא רק לצאת חובה
  6. אופטימי – מי שרואה רק את חצי הכוס הריקה לא יכול לנהל טוב
  7. תבטח בעצמך ותבטח בעובדיך

 

ניהול זמן נכון:

  1. לעשות רשימות
  2. אל תדחה מטלות , אל תגיד לא נעים כי אין לי ברירה ככל שתדחה יהיה קשה יותר ולא נעים מטלות שאתה יכול לפתור אותן והן על שולחנך
  3. לא לעשות ריבוי משימות ביחד – לפתור משימה משימה ולא בו זמנית
  4. סדר עדיפויות
  5. אל תעמיס על עצמך יתר על המידה – אתה יכול תקופה מסויימת אבל לא כל הזמן אחרת אתה תישחק , חשוב לעשות הפסקה, לאכול טוב והנפש תיהיה בריאה וכך אתה תטפל במשימות בצורה רגועה

עקרונות לצורה שבה אנו משבחים עובד:

  1. העקרון הרלוונטיות – כשמשבחים מישהו צריך לומר משהו בצורה רלוונטית , רלוונטי לתפקידו, להגדרת התפקיד, למשימה
  2. מידיות- סמוך לזמן – קרוב יותר למה שקרה
  3. ספציפיות

השלבים:

  1. סיטואציה- צריך להבין מה ראיתי מה הסיטואציה
  2. התנהגות מה היתה התנהגות
  3. השפעה- מה היתה ההשפעה

לקוח מרוצה זה שגריר שלנו בכל מקום , שגריר נייד , שירות טוב יוצר שגריר טוב

 

טריקים בניהול זמן:

  1. קודם מטרה ואז משימה- מה אני צריך להשיג ואז מה יש לי לבצע מה התוצאה שאני רוצה להשיג , מה התוצאות שהכי טוב לנו להפיק
  2. מנימליזם- לא נספיק את כל החוויות וכל היעדים , הרבה עשייה מעט סיפוק , מה לא נחוץ לנו להחליט מה לא לעשות חשוב בדיוק כמו מה כן לעשות
  3. ניהול המצב האישי- צריך להיות מרוכזים , אנו לא מכונות למצוא את הדרכים להיות במצב רגשי ועוצמתי , לעשות מדיטציות , לישון טוב, היכולת שלך להתמודד עם הבעיות כשאתה רגוע, שלא רעב, לא צמא לא עייף , כשאתה עושה בבוקר יהיה לך יותר קל
  4. בניית הרגלים- המחשבות נחסכות ,

מוטיבציה הוא כוח המניע של האדם להשגת מטרותיו , כוח מניע מכוון מתוך רצון ובלי כפייה להשקעת העובד

תופעה חמקמה וידועה

כיוון- האם חיובי או שלילי

עוצמה – מאמץ פיזי אינטלקטואלי נפשי

התמדה – לאורך זמן

סוף

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X