מבוא למנהל ציבורי

סיכום שיעור 6

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למנהל ציבורי

מספר השיעור: 6

סיכום השיעור

סיכום שיעור מס’ 6 – מחשבה ניהולית: סוג של פעילות אשר הופכת את הקהל הלא מאורגן לצוות ממוקד.

הסברה – להסביר ולמנוע חוסר ודאות בכדי למנוע שמועות. הסברה בנוגע לתהליכים בארגון ולשינויים עתידיים. לדעת לתקשר הן עם העובדים והן עם לקוחות/מקבלי שירות.
בנוסף יש לשתף את העובדים בעשייה או בשינוי.
איסוף מידע – מידע זה כוח. להיות תמיד בשליטה, ערני לסביבה ומודעות גבוהה למצב העובדים, הארגון, והלקוחות/ מקבלי השירות.
זיהוי בעיות – זיהוי בעיות בשלב מוקדם ומציאת פתרון פרקטי ופשוט אשר פותר את הבעיה במלואה ללא יצירת בעיות משנה.
התייעצות מומחים – שימוש ביועצים מומחים בתחומים שונים הקשורים בעבודת הארגון על מנת ליעל ולמקסם את העבודה ואת התוצר של הארגון.
אבחון משותף – היכולת להיעזר בעובדים באבחון בעיות ובניהול ולא רק בעבודה השותפת. כאשר אנשי הארגון מעורבים בניהול בנוסף לעשייה יעלו רמת התפוקה ומורל העובדים יחדיו.
תכנון משותף – שיתוף העובדים בתכנון העבודה השותפת ובפרויקטים חדשים על מנת שיהיו מעורים בעבודה ובתמונת העבודה הכוללת על מנת לייצר עובדים יעילים ומסורים.
ביצוע פעולות – יש צורך בהבנה של מטרות ותהליכי הארגון לצורך ביצוע פעולות בשותף. מנהל טוב צריך לדעת כיצד לבצע פעולות בצורה הנכונה על מנת לשמור על עבודה.
סוגי מנהיגות – מולדת, נרכשת, מצבי ( בשל סיטואציה – לדוג’ משטר מלוכני בירדן , נסיך יורש את הכתר לאחר מות המלך)
מנהיג מעצב – רוצה לעצב את האירגון, להגביר את המוטיבציה, להכניס אוירה ערכית וחיובית בארגון
מנהיג מתגמל – הולך עפ”י הכללים של שכר ועונש
מנהיג משנה – אוהב שינויים , רואה בשינוי דרך עבודה ודרך חיים, רוצה להשאיר חותם בתוך הארגון
מנהיג סמכותי – עובד לבד ומחליט על הכל
מנהיג אותנטי – רואה עצמו כאחד מהעובדים , חלק מהצוות

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X