מבוא למנהל ציבורי

סיכום שיעור 7

oren shem tov

oren shem tov

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למנהל ציבורי

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

שיעור 7 -אורן שם טוב

קבלת החלטות – אנו מקבלים החלטות בכל רגע נתון בחיים ישנם החלטות פשוטות וישנן החלטות גורליות
קבלת החלטות בארגון היא הדרך בה מחליטים את ההחלטות הקשורות בהתנהלות הארגון ודרכי העבודה בו. בדרך כלל בכל ארגון קיימים מספר גורמים האחראים על קבלת החלטות בארגון בכל אחת מהצמתים המשמעותיים בארגון. דרך קבלת החלטות בארגון יכולה להיות בהצבעה דמוקרטית או באופן של פוסק יחיד במידה ומדובר בארגון היררכי כדוגמת הצבא.
השלבים בקבלת ההחלטות
1- איסוף נתונים – טרם קבלת החלטה מתבצע איסוף נתונים
2- תהליך איבוד הנתונים
3- גיבוש חלופות
4- שקילת החלופות
5- בחירת החלופות
עשרת הדיברות בקבלת החלטות
איך מטפלים התנגדויות
תמיד יהיו התנגדויות זהו דבר טבעי
הרבה פעמים התנגדות זוהי טקטיקה – והתנגדות מובילה לשיפור במוצר או שיפור בתפקיד
חוסר וודאות גורם להתנגדות. צריך לזהו את הסיבה להתנגדות כלל שיש יותר קרבה וכלל שאתה אמיץ יותר ואפשר לסמוך עליך יותר, כך יהיו פחות התנגדויות .
מחיר- לרוב המחיר הוא הבעיה, אבל לפעמים שווה לשלם עבור האיכות
מוטיבציה – צריך מוטיבציה לביצוע ההחלטה.
לפעמים אנחנו מנצחים בוויכוח ומפסידים בעסקה. במקום לטפל בהתנגדות אנחנו מתווכחים עם הצד השני.
הקשבה לצד השני- בהקשבה אתה מגלה ידע על העבודה על הסביבה האנושית.
בקבלת החלטה צריך לקחת הרבה מהרציונל ומעט מהרגש. אחד הדברים החשובים הוא לחשוב ולשלב את כל המרכיבים: הרציונל הרגש והאינטואיציה.
השיטה של טיילור לעומת תאוריית יחיסי האנוש על פי מאיו
6 סגנונות ניהול
1- האוטוקרד – מקבל ההחלטות לבד
2- מייעץ – המנהל מעודד משוב ולהנהלה ההחלטות מתקבלות תוך קבלת המשוב
3- המשכנע- מנסה לשכנע את כל הנוגעים בדבר כי הפעולה שלו היא הנכונה ביותר
4- הדמקורט – חשוב לו מה חושבים האחרים, התקשורת טובה, שיתוף מלא
5- הכאותי – נתפס כסגנון מודרני , המהירות והזריזות במרכז
6- לא מתערב – נמנע , אני מקבל את מה שתגידו

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X