מבוא למנהל ציבורי

סיכום שיעור 2

BarN

BarN

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למנהל ציבורי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

ע”פ דרוקר כדי להפיק את המרב והמיטב יש להשקיע בעובדים.

תפקיד המנהלים הוא לתת כיוון לארגונים שהם עומדים בראשם, לשמש כמנהיגיהם, ולהחליט כיצד להשתמש במשאבי הארגון להשגת יעדיו.

מוטיבציה בעבודה:

  1. מגוון צרכי קיום
  2. שביעות רצון
  3. תחושת הוגנות והגינות
  4. תוצאות חיוביות של ההשקעה
  5. מטרות בהירות וברות השגה
  6. אמונות של המנהל

בדרך להשגת מטרות יש העצמת בעיות והתחמקות מפתרונם, האשמה של תוצאות – אפקט ה”אמא”

א – “אכלו לי שתו לי”

מ – מזל. אין מזל בחיים

א – אלוקים

הדברים הבסיסיים שמוטלים על המנהל הם המדיניות של הארגון.

לכל ארגון יש מספר יעדים, צריך להגדיר את היעד המרכזי מבלי לוותר על שאר היעדים, לדוגמא חברת פלאפון – יעד מרכזי הוא הגדלת מספר הלקוחות. צריך לשלב בין היעד המרכזי לשאר היעדים כמו שירות טוב ואמין. לקוחות לא יגיעו לחברה לא רק בגלל מחיר אלא גם בגלל שירות.

מיומנויות הניהול – מנהל טוב זה מנהל שנותן דוגמא אישית, מעניק דפוסי התנהגות נכונים. מנהל טוב זה מנהל שיודע לנהל זמן נכון, מאציל סמכויות תוך שיתוף פעולה ונטילת אחריות, תקשורת טובה ובינאישית, לנהל מו”מ לפתור קונפליקטים, ניהול בקבלת החלטות נכונה. מנהל טוב הוא מנהל שיודע להציב יעדים ברי השגה.

קבלת החלטות נכונה הוא הבסיס לניהול נכון:

  1. המנהל צריך להיות מחויב להחלטה
  2. להכריז על ההחלטה שלו בצורה תקיפה בביטחון וללא היסוס
  3. לקבל כ”א אמין ומיומן
  4. להעמיד לרשות העובדים את הכלים המתאימים כדי להצליח

הזדהות ומעורבות של העובדים:

ככל שהעובדים יהיו מעורבים ככה יש הזדהות עם מקום העבודה וכך התפוקה עולה, עובדים של ארגון שהם נאמנים אליו הם יתנו תפוקה גדולה יותר. איך אנחנו גורמים לאותם עובדים להזדהות עם הארגון ועם המטרות שלו ואיך לגרום להם להיות מעורבים?

הבסיס לכל זה הוא יכולת ההקשבה, מנהל טוב זה מנהל שיודע להקשיב.

המנהל צריך להיות בעל יושרה ובעל אמינות, מנהל לא יכול לדרוש מהעובדים מה שהוא לא דורש מעצמו. צריך לדעת לתת מילה טובה ולהעניק תגמול.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X