מבוא למנהל ציבורי

סיכום שיעור 127024

ayeleth10

ayeleth10

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למנהל ציבורי

מספר השיעור: 127024

סיכום השיעור

מנהל ציבורי- מכלול הארגונים הציבורים הפועלים במדינה . מי שמממן את המנהל הציבורי הוא האזרחים

מטרת המנהל הציבורי הוא לשרת את הציבור וכתוצאה מכך יש לו מטרות נוספות

המנהל מוציא לפועל אץ מדינית הממשלה-זרוע הביצועית שלה וכן להוביל את הארגון לשינוי חברתי.

בכל אירגון יש עובדים, ובניהם מערכת יחסים, ניהול של משאבי האנוש בתוך הארגון. על המנהל הארגוני מוטל תפקיד של גיוס מיון והכשרת עובדים, הערכה ותגמול. העבדים עובדים למען הארגון והארגון למען העובדים.

ע”פ דרוקר- כדי לשפר את ביצועי הארגון יש להפיק כמה שיותר מעובדיו. על מנת לעשות זאת ושהארגון יהיה אפקטיבי יש להשקיע בעובדים- סינטזה בין התאוריה של טיילור לבין התאוריה של מאיו שצמחה ב1954ונקראה תאורית יחסי האנוש (חיזוק העובד ומתן יחס טוב  לעובד)

הגישה המקובלת היום שרואה בעובדים נכס מרכזי שבו הארגון צריך לפתח ולשמור על העובד וזהו התנאי המרכזי להצלחת הארגון(מאיו|)

ע”פ טיילור- אנו צריכים לעשות הכל על מנת להפיק את המירב מהעובדים (האדם מכונה) העובד מצפה להיות חלק ושותף לעשיית הארגון וככל שיתגמלו אותו וישקיעו בו הוא ירצה להשקיע יותר בעבודתו

ע”פ דנצברג – יש לתגמל עובדים, שיתוף בקבלת החלטות, עובד שיודע שהוא חלק מקבלת ההחלטות הוא ירצה להשקיע יותר, עובד שיש לו מוטיבציה גבוהה ירצה להשקיע יותר. עובד עם מוטיבציה נמוכה יש לו מחוייבות קטנה או בכלל לא , לארגון לכן, אנו צריכים לשאוף שהמוטיבציה של העובד תיהיה ככל שניתן גבוהה יותר.

ברגע שמנהל מאמין בעובדיו המוטיבציה של העובדים גבוהה יותר

לכל ארגון מס’ יעדים  ככל שאנו משייכים יותר את העובדים ומערבים אותם הם מזדהים יותר עם הארגון

אנו יכולים לגרום לכך בכך ע”י יכולת הקשבה, מנהל טוב הוא מנהל שיודע להקשיב

המנהל צריך להיות ישר ואמין המנהל צריך לדעת לומר מילה טובה לעובד, כשהעובד יודע שכדאי לו להשקיע יותר ולעשות יותר כך הוא ירצה להשקיע יותר

למנהל טוב-אף פעם אין להגיע ממקום ש כחניות ואגו, יפחדו אך לא יעריכו, אף פעם לא לעשות שינויים ומהלכים פזיזים ללא מחשבה, מנהל טוב הוא מי שיותר לשטח , מכיר את העבודה לא מתבודד בחדרו , מנהל טוב הוא אחד שלא כופה. לא נבהל מקלקולים . מנהל טוב הוא מי שלומד מטעויות ואחד שמודה בטעויות. אף פעם לא להוציא תסכולים על הצוות. מנהל טוב צריך להיות סבלני וסובלני, תגיע לעובדים ממקום אמיתי לדבר בגובה העיניים וללמוד. צריך להיות שותף פעיל כולל שיחות אישיות.

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X