מבוא למנהל ציבורי

סיכום שיעור 2

Saharshuv

Saharshuv

פרטי הסיכום

קורס: מבוא למנהל ציבורי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום שיעור מס’ 2:

  1. מוטיבציה בעבודה –
  • נובעת מהצורך לספק מגוון צרכים: קיום, השתייכות, הערכה והצלחה.
  • שביעות רצון מהעבודה, עניין בעבודה.
  • תחושת הוגנות: העובד מחפש את ההגינות בעבודה. הוגנות בחלוקת שכר וביחס המעסיק/מנהל.
  • גישת המנהל: כאשר המנהל יודע להעריך להתחשב ולתת דוגמה אישית, מוטיבציית העובדים עולה.

 

  1. קבלת החלטות – הבסיס לניהול נכון.
  • מעורבות העובדים בקבלת ההחלטות בארגון תגביר את התפוקה ואת היעילות.
  • יש צורך ליצור רעיונות חדשניים. מנהל טוב זה מנהל יצירתי. יודע לזהות את הבעיות מבעוד מועד. אסור למנהל להתחמק מבעיות. ככל שהזיהוי מוקדם יותר יהיה יותר קל לפתור אותה. מנהל טוב מחזיק תוכניות מגירה.

 

  1. ניהול נכון –
  • מנהל טוב יוצא לשטח ומכיר את העובדים ואת השטח.
  • מנהל טוב יודע לתת הערכה ותמורה לעובד. ככל שהעובד יקבל הערכה ותמורה תפוקתו ויעילותו יגברו.
  • מנהל טוב לא צריך להיות חבר, אך צריך להיות בן אדם.
  • המנהל צריך להיות מחויב להחלטה. יודע לקבל כוח אדם מתאים ומיומן ולהעמיד לרשותם את כלים והמתקנים המתאימים.
  • מנהל צריך להיות סובלני וסבלן.
  • מנהל טוב צריך ללמוד מטעויות ולהיות שוטף פעיל במקום העבודה.
  • שיחות אישיות עם העובדים יכולות להועיל ליעילות העבודה.
  • מנהל צריך להיות אופטימי ולדעת לראות את חצי הכוס המלאה.

בנוסף צפינו בארבעה סרטונים העוסקים ביחס לעובד, ניהול נכון וניהול זמן נכון ומוטיבציה.

לאחר הצפייה בכל סרטון דנו בנושא בעל פה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X