מניעת הטרדה מינית

סיכום שיעור 5

ofirshitrit

ofirshitrit

פרטי הסיכום

קורס: מניעת הטרדה מינית

מספר השיעור: 5

סיכום השיעור

החוק בא לפתור בחברה נושא שהיה צריך להיפתר, נועד לעשות סדר בחברה ולהציב גבולות ברורים. החוק להטרדה מינית אינו נחקק בקום המדינה אלא שנים רבות לאחר מכן, בשנת 1998, זאת מאחר וההתעסקות בחברה הייתה סביב חיי היום יום ולשרוד מבחינה כלכלית ונפשית, ולא התעסקו בהטרדות מיניות במסגרת העבודה או בחברה.

עם השנים התפתחו יותר יחסי עובד מעביד, יותר עובדים מועסקים והדברים הללו הובילו לכך שהעובד אינו אותו עובד והבוס אינו אותו בוס. הערכים התגמדו ונוצר מצב שמיניותו של האדם הפכה למורכבת מאוד והעסיקה אותו יותר מאשר בעבר (אז התעסק במצוקותיו) וכתוצאה מכך הנושא של ניצול יחסי מרות והטרדות מיניות קיבל משמעויות גדולות יותר.

החוק אינו חופשי ולא מדבר על הטרדה מינית ברחוב, הוא נחקק כתוצאה מהטרדות מיניות שהתרחשו בעבודה ובין מפקד ופקוד עקב יחסי מרות וניצול כוחו של המנהל להחפצת עובדיו והתייחסות לגופם ולא לאישיותם.

פרוייקט מי טו – השינוי לטובה שנעשה עקב הפמיניזם והנשים החזקות המובילות מהפך בחברה בנושא הזה, שדורשות כבוד בגלל אישיותן ולא בגלל גופן ומיניותן.

הסעיף הראשון בחוק אומר שתפקיד החוק הוא לאסור הטרדה מינית כדי למנוע פגיעה בכבודו, חירותו ופרטיותו של אדם.

הטרדות מיניות יכולות לקרות במספר מסגרות:

  1. מסגרת יחסי עבודה- ניצול יחסי מרות וסחיטת העובד בכל מיני נושאים שיפתרו לו כל מיני בעיות.
  2. מעשים מגונים בחברה- כל פעולה שנעשית עם גופך הינה הטרדה מינית.
  3. הצעות חוזרות בעלות אופי מיני ובניגוד לרצון הצד השני.
  4. התייחסויות חוזרות הפונות לאדם ומתמקדות במיניותו- התייחסות מבזה ומשפילה המופנית לאדם ביחס לגופו, למיניותו או לנטייתו המינית.
  5. פרסומים- פרסום ותצלומים של עובדים הקשורים למיניותו או לצורה בהן צולם.
  6. חסרי ישע- קטין (כל סיטואציה תחשב הטרדה מינית- פסול דין), מטופל בטיפול נפשי (אין להציע/ לומר דבר מיני בשום סיטואציה), עובד במסגרת יחסי עבודה (מתן שירות תוך ניצול), תלמידי כיתה יב-יד (אינם קטינים אך עדיין אסור למורה/מרצה לנצל את יחסי המרות), תלמיד ישיבה /סטודנט (יחסי מרות בין מרצה/מורה/ רב לתלמידו), במסגרת הדרכה של כהן דת/מתחזה לכהן דת/ ידוע או מציג עצמו כבעל סגולות מיוחדות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X