מרתון ניהול זמן

סיכום שיעור 5

סיגל רז

סיגל רז

פרטי הסיכום

קורס: מרתון ניהול זמן

מספר השיעור: 5

סיכום השיעור

כל גזרה בחיים משפיעה על גזרה אחרת. ככל שאתה מרגיש שאתה ממצה את היכולות שלך ומקום העבודה מעריך את זה, אם יש לך משמעות בעבודה, משמעות חברתית, קהילתית, אז יש לך אנרגיה טובה. המצב הרגשי של אדם מנהל את איכות הפעולות שלו.

דחיות – דבר ששמת בצד – זה רק יהיה יותר גרוע.

בזבוז זמן בעבודה – עד 40% מהזמן של עובד הולך למדיה.

כאשר מעבירים עובד ממקום למקום (רוטציה) זה יוצר אצלו מתח, לחץ, סטרס, הוא לא מצליח להתמקד בכלום. גם תלוי איך עושים את זה. זה צריך להיות חלק מתרבות ארגונית.

פרואקטיביות – העובד יקבע איך לחלק את הזמן שלו, אילו נושאים חשובים, הוא אחראי כיצד היומן שלו יראה.

הצעה למנהלים – תבדלו את המצוינים. עובד מצוין רוצה להמשיך להשקיע, להתקדם ולהיות מצוין ושלא מתייחסים אליו כמו ליתר העובדים או לעובדים בינוניים או גרועים. עובד מצוין גם צריך להיות יותר מתוגמל מעובד רגיל.

צמצום הזמן שלך – תלמד מכישלונות של אחרים, תסיק מסקנות, תפיק לקחים. לרוב אנשים נתקעים במה שהם מכירים ואוהבים לעשות.

האצלת סמכויות וניצול הזמן בצורה יותר אפקטיבית.

צריך להשאיר זמן פנוי במהלך השבוע לבלת”מים, לדברים שלא צפית אותם, לדברים שלא תכננת אותם.

הפרעה מחויבת – הפרעה שאי אפשר להתעלם ממנה, המנכ”ל מתקשר פתאום.

הפרעה לא מחויבת – שאפשר לדחות אותה. קולגה ש”תופס” אותי במסדרון. טלפון מקרוב משפחה או חבר.

הודעות מדיה, ווצאפ, פייסבוק וכו’.

עוד גורמים לבזבוז זמן – סמכויות לא ברורות, קבלת החלטות שמשתנה כל הזמן, עבודה כפולה, חוסר ביעדים מוגדרים, פגישות שלא נקבעות מראש, שינוי נהלי עבודה.

סביבת עבודה לא פונקציונלית – כיסא לא נוח, אין מספיק תחלופה של אוויר (דבר שגורם לעייפות ולכאבי ראש), יובש, רעש, רצפה חלקה, ריח לא טוב, חוסר בגישה לאמצעים הטכנולוגים.

חוסר אסרטיביות – לפעמים צריך לדעת גם להגיד “לא”. להסכים לכל בקשה גם מבזבז זמן.

חוסר במשאבים – עובדים, מחשבים, מדפסות וכו’.

לא “לקפוץ” מנושא לנושא, במעבר מנושא לנושא אתה מאבד 20% מהאפקטיביות.

עד כמה אתה יודע לעבוד עם ממשקים, שיתוף פעולה עם קולגות, יכולת עבודה בצוות. כאשר זה לא קורה, מתחילות התנגשויות ומאבדים מהיעילות ומהזמן.

חשוב שיהיה סדר עדיפויות. לעבוד על הדברים החשובים קודם ולא על הדברים הזניחים. הבעיה שאנשים עובדים לפי הרגל. בנושאים שנדרש ריכוז גבוה עדיף לטפל בבוקר.

שרשרת הניהול של השירות – לעיתים תקלה בשירות הפנימי פוגם בשירות ללקוחות החיצוניים של החברה.

שימוש באווט סורסינג חוסך זמן וכסף, בתחומים שאינם הליבה של הארגון.

סדר – סביבת העבודה צריכה להיות מסודרת. אם לעובד אין סדר על שולחן העבודה אז גם בראש שלו אין סדר.

הזמן הרב שמקדישים לישיבות צוות, פ”ע, פ”א וכו’. חשוב שהישיבה תתחיל בזמן. לא לחרוג מזמן הישיבה. לקבוע ישיבת המשך ולא להאריך את הישיבה. להגיע לישיבה מוכנים.

ישיבות שהן לא הכרחיות מבזבזות זמן.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X