מרתון ניהול זמן

סיכום שיעור 6

shiranperetz

shiranperetz

פרטי הסיכום

קורס: מרתון ניהול זמן

מספר השיעור: 6

סיכום השיעור

חשוב לדעת להקדיש זמן לחיי החברה יחד עם כל העומס והמשימות שקיימים ומצטברים. אין להזניח את המשפחה והחברים מאחר וחיי החברה הם מקור הכוח והבסיס ממנו אנו מתחילים כל יום ובו אנו מסיימים כל יום.

מומלץ לקבוע זמנים קבועים אותם אנו מקדישים להתייחסות ומעורבות בחיי החברה והמשפחה על מנת שלא יתפספסו לנו.

חשוב לקחת חופשות שיאווררו את מוחנו ויעניקו לנו זמן לנוח ולמחשבות נקיות שיובילו לקבלת פרופורציות ותכנון לעתיד תוך הבנת סדרי העדיפויות החשובים וההכרחיים עבור חיינו האישיים. במידה וננצל את זמן החופשה בצורה יעילה “נמלא מצברים” ונשוב לאחר החופשה מאוזנים, יעילים ומסודרים יותר.

במידה ולא נשלוט ברגשותינו השליליים לא נוכל לפעול בשיקול דעת ורוגע על מנת לנהל את זמננו בצורה מיטבית.

אנו צוברים אנרגיה להתמודדות עם כל המטלות, מארבעה מקורות שונים בהם פיזי, רגשי, שכלי ורוחני.

על מנת לצבור אנרגיה פיזית מומלץ לישון שינה מספקת (7-8 שעות בלילה) שתוביל ליעילות גבוהה והספק גבוה.

על מנת לצבור אנרגיה רגשית מומלץ להשתמש בגישה אופטימית שתוביל למצב רוח טוב, ביצוע המשימות במצב רוח חיובי יעיל הרבה יותר. גישה פסימית פוגעת בריכוז וביכולותינו. אין להתעלם מכאב ולחצים, ניתן לקחת הפסקה וכשהכאב יוקל לשוב לפועלנו.

קיימים שני אוייבים עיקריים לתכנון זמן וקביעת סדרי עדיפויות:

  1. דחיינות עצמית- עלינו להילחם בעצמנו ולא לדחות את המשימות הפחות מועדפות עלינו (שיחה לא נעימה עם הממונה, קורס במערכת שאני לא מתחבר אליה וכו’).
  2. עצלות עצמית- כאשר אנו מתעצלים לבצע משימה ודוחים אותה שוב ושוב לבסוף היא תהיה חשובה ודחופה ויחד איתה יהיו משימות נוספות חדשות. עלינו להימנע מדחיית מטלות מתוך עצלות על מנת שלא נאלץ להתמודד עם קושי רב בהרבה בעתיד כשנידרש לבצע אותה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X