מתן שירות

סיכום שיעור 6

livnat-s

livnat-s

פרטי הסיכום

קורס: מתן שירות

מספר השיעור: 6

סיכום השיעור

  • הלקוח יכול לסרב לרכישה מכמה סיבות -טקטיקה לשיפור הקנייה , אי הבנה האם הוא צריך את המוצר , הלקוח לא יכול לקבל החלטה אם הוא יכול לרכוש את המוצר .ככל שנצליח ליצור קרבה בין הלקוח לבין איש המכירות סביר להניח שהיו פחות התנגדויות .
  • צמצום התנגדויות – בכדי שעסקה תצא לפועל הלקוח צריך לרצות את המוצר ומוכן לשלם את הכסף ברגע שהלקוח יחשוב יותר מדי על השילוב השיחה תסתיים בתן לי לחשוב על זה .
  • אנשי מכירות טובים לא יגררו לויכוח מול הלקוח .
  • לפעמים התנגדויות נובעות מקצר בתקשורת
  • שפת גוף – שפת הגוף שלנו היא תוצר של הרגשות שלנו , יש מספר רגשות שניתן לבטא דרך הבעת פנים שמחה , עצב , הפתעה , עיפות

חשוב שנציין שאין דרך אחת לטפל בהתנגדויות . – יש רשימה התנגדויות בהם גם נוכל לטפל כמו :

יקר לי – מוצר שלפעמים העלות שלו יקרה אבל איכות שלו טובה יותר  , אין לי זמן -זמן שווה כסף לא תמיד הלקוח רוצה לדבר עם נציג כי אין לו זמן לא באמת לא מעניין במוצר , שלח לי מייל בכדי להיות בקשר , התנסות בחינם  שימוש במוצר בתקופת ניסיון וכו.

תן לי ממליצים – אנשים מבקשים ממליצים בכדי לבדוק את יעלות המוצר או שהם חושבים שהמוצר יקר מדי והם רוצים לבדוק אותו .

רוצים לקבל סוג של הצהרה חברתית ממישהו שכבר ניסה את השירות .

אל תלחץ אליאין צורך ללחוץ על לקוח שלא סגור על עצמו לגבי רכשיה או שימוש במוצר .

תן לי לחשוב על זה – שהלקוח לא באמת חושב שהוא צריך את המוצר או השירות אנחנו מגיעים לשלב הסגירה ואז הלקוח אומר שהוא צריך לחשוב אם הוא באמת צריך את המוצר . אנחנו ננסה לברר כמה ימים הוא צריך בכדי לקבל החלטה

  • לחץ ושחיקה

לחץ הוא מצב שבו דרישת הסביבה גוברת על משאבי היחיד . -עומס של מטלות מעבר ליכולת שלנו .

לחץ ושחיקה הם מצבים נורמלים לגבי האדם הנורמטיבי אין אדם שחסין בפניהם !

לחץ לעומת עומס – עומס הוא מושג אובייקטיבי שניתן למדידה .עומס מוגדר כיחס בין סך המטלות לדרגת העומס .

ישנם מספר דרכים להתמודד עם לחצים , אוכל נכון , ספורט הרפיה , תזונה נכונה תכנון מדוייק של זמן , חשיבה חיובית .

שחיקה היא תהליך מצטבר פיזי ושחיקה נפשית הנוצרת ממצבי תסכול ומצטברים ללא פתרון . למעשה הוא תוצאה של לחץ מתמשך .

טיפים להורדת הלחץ והשחיקה בארגון –

כאשר הארגון לוקח את העובדים לימי הגיבוש

יותר שליטה לעובדים בביצוע משימות

הגבלת המיילים מחוץ לשעות העבודה

שיחות תקופתיות עם עובדים למתן וקבלת משוב על תפקדיהם .

מספר טיפים להורדת תסימנים של לחץ ושחיקה –

פעילות גופנית

ארוחות מסודרת לפחות פעם אחת ביום

שעות שינה מסודרות

פעילות מהנה עם בני המשפחה

הגבלת צריכת קפאין אלכוהול

דברו על דברים מציקים עם הסובבים אותכם

אם העבודה שלכם ממושכת קומו ובצעו מתיחות במהלך שעות העבודה .

זכרו שיש פתרונות קלים וזמינים ללחץ ושחיקה !

טיפול בהתנגדיות בטלפון – זיהוי – לזהות מה הבעיה של הלקוח .

ובידוד בעיה .לזכור טיפול בהתנגדות לא בתחילת השיחה אלא בהמשכה

בירור הצורך – לוודא שהלקוח באמת צריך את המוצר שאתה מוכר

ורק אז להציע את ההצעה – תיאור המוצר ורק בשלב הצעת המחיר לטפל

בהתנגדויות במקרה ויש..( מחיר מנסה לתת הנחה , ממליצים אנשים שהתנסו המוצר ,, מייל אין בעיה לשלוח ומייל ומתי אפשר לחזור אלייך ,וכו ) .

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X