ניהול איכות ואבטחת איכות 123690

סיכום שיעור 18

guy ventura

guy ventura

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות 123690

מספר השיעור: 18

סיכום השיעור

סיכום מנהלים:
מסמך מסכם התכנית העסקית ומטרותיה
מטרת המסמך היא סקירה קצרה אודות פעולת העסק העתידית

חזון ותיאור החברה:
מסמך הכולל פרטים טכניים כולל תחום עיסוק
מתי הוקם
שם העסק
זהות בעלים ומייסדים
שותפים (אם יש)
כתובת
נכסים
לפעמים מחזור העסק
מבנה ארגוני וכדומה
במסמך זה חשוב לתאר את אידיאולוגיית העסק במספר משפטים קצרים ובמילים פשוטות ולכלול את יעדי העסק לשנים הקרובות

מקורות מימון:
מסמך המפרט את הצד הפיננסי:
מקורות מימון
ההלוואות
בד”כ מתבקש הלווה הפוטנציאלי להציג מפת החזרים
אם מדובר בהקמת עסק חדש חשוב לציין את סכומי ההשקעה הנדרשים ואת מקורות המימון לצרכי גיוס הכסף כגון: הלוואות
הון עצמי
שיתוף
חשוב שמסמך זה יכלול בתוכו פירוט מורחב ככל הניתן אודות אופן השימוש בכספי העסק, צפי רווחים במהלך השנים הקרובות וכו

חזון ותיאור החברה/בית העסק:
מסמך הכולל פרטים טכניים
כולל: שנת הקמה, שם העסק, זהות בעלי ומייסדי העסק, זהות השותפים במידה ויש, כתובת העסק,  אילו נכסים בבעלות העסק וכו
במסמך  חשוב לתאר את חזון העסק במספר משפטים קצרים ובמילים פשוטות ואף לכלול את יעדי העסק לשנים הקרובות
דוגמאות:
החזון של סטיב ג’ובס עבור חברת אפל ותוכנית פיתוח עתידי
חזון העמותה לאיכות השלטון
חזון האוניברסיטה

דגם פולקסוואגן חיפושית עבר דרך ארוכה המשתלבת עם ההיסטוריה של מאה ה-20
החזון של הדגם השתנה גם הוא עם ההיסטוריה בתחילתו זה היה הרכב העממי כחזון הנאצי בשנות ה-60 בארה”ב זה הפך לסמל החופש
אנטיתזה לחזון המקורי

מוצרי/שירותי העסק
מסמך המפרט ומתאר את כל המוצרים/שירותים המוצעים ומשווקים על ידי בית העסק
מסמך זה מהווה למעשה את ליבת התכנית במידה ואתם רוצים להיכנס לשוק, להגדיל את פלח השוק והמכירות או לגייס משקיעים ולכן חשוב להגדיר מהו הערך המוסף של המוצרים/שירותם, מהן התועלות הצרכניות המוענקות לצרכני המוצר/שירות, מהן התכונות הייחודיות המאפיינות את המוצר/שירות. במידה והמוצרים/שירותים הינם בעלי סימן רשום חשוב לציין זאת

בתמהיל המוצרים מתבקש בעל העסק לפרט את המוצרים או השירותים אשר הוא מציע לצרכן בפירוט מתבקש להופיע:
צורות פיזיות של המוצרים רצוי צילום
פירוט חומרי הגלם
פירוט תכונות תפקודיות
תקינה
הצורך במוצר וסגולותיו

ניתוח השוק וסביבת התחרות
מסמך המפרט את תנאי השוק וסביבת התחרות בו
מסמך זה מבוסס על מחקרי שוק שונים והוא כולל בתוכו התייחסות נקודתית לנושאים כגון:
גודל השוק
היקף התחרות בו
נתח השוק של בית העסק וכן
ממליץ להשתמש במודל 5 הכוחות של פורטר:
נשאל מיהם המתחרים הקיימים מה כוחם ונתח השוק שלהם
מיהם המתחרים הפוטנציאליים
מהן האופציות הטכנולוגיות והארגוניות למוצרים חליפיים?

האם מדובר בקהל יעד עסקי או מוסדי או פרטי
פילוח השוק: דמוגרפי גיאוגרפי, עפ”י הכנסות, תרבותי, חברתי, התנהגותי
זיהוי צרכים של קהל היעד בחירת אסטרטגיית השיווק בהתאם לצרכי קהל היעד: לשם כך משתמשים בפישינג בשיווק רשתי
עיצוב מוצרים או שירותים בהתאם לקהל היעד כך למשל תה ויסוצקי הוציא סדרה שמיועדת לקהל חרדי עם סלוגן ‘תה עם מסורת: צורך רגשי חברתי או רכב חשמלי כמענה ליוקר הדלקים, צורך בבטחון כלכלי
הגישה המכוונת לקוח : מהי ספציפית לעסק שלך ולקהל היעד שלך

4 P
Price
Product
Place
Promotion

 

בברכה,
גיא ונטורה
תז 061508701
טל 0528072392

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X