ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 10

lb78622

lb78622

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

TQM – total quality management

גישה ניהולית זו מערכת של עקרונות. היום נתמקד בעיקר בתפקיד ההנהלה ואיך היא יכולה להניע את האיכות.

תפקיד ההנהלה משתנה מניהול למנהיגות והיא מנהיגה תרבות איכות בארגון. מנהיגות פירושה לבצע דברים באמצעות אנשים, להוביל אותם. מעצם הגדרתו, כל מנהל הוא מנהיג, כיוון שהוא יכול לעשות את המוטל עליו רק בעזרת הצוות שלו. נניח ונרצה שילדנו יהיו במקצוע נדרש, בואו נבנה יעדים על איך להגיע לשם, מטרות קצרות טווח וארוכות טווח. צריך להיות מאוד ספציפיים, לכן, להיות טכנולוגי לא מספיק ספציפי, להיות מהנדס גם לא ספציפי, מהנדס חשמל זה ספציפי. צריך גם להיות קבועים בזמן, זה יקרה בעוד 3 שנים. זמן זה משהו שניתן לבקר, לראות אם אנחנו בכיוון. אני כמנהל צריך לדעת איך להתניע צוות, איך לדרבן צוות.

תרבות ארגונית זו ההתנהגות שתהיה אצלנו בחברה, בבית. למשל, לנהוג בכבוד, לא לזלזל, כל יום חג מקבלים איזו מתנה, התנהגות שאנחנו מנחילים בחברה. מגדירה את חוקי המשחק, מה מותר, מה אסור, מה נורמטיבי, גורמת להעלאת תחושת המחויבות של העובדים. בעזרת התרבות הארגונית אנחנו יוצרים בידול בין החברות.

מאפיינים ספציפים:

תכנון – מהי רמת התכנון, אסטרטגית, טקטית, טווח קצר, טווח ארוך.

חדשנות

מכוונות לאנשים – התחשבות באנשים, שאינם עבדים

עבודת צוות – שיתוף בין אחד לשני.

 

אנשים איכותיים שמים לעצמם מטרות ומשיגים אותן.

 

תפקידה של התרבות ההתנהגותית זה להעביר נורמות ונהלים המצופים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X