ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 11

לודמילה אלמן

לודמילה אלמן

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 11

סיכום השיעור

סיכום שיעור 11

מותג – לשדר בהתאם לקהל היעד. כשטויוטה פתחו עוד מפעלי ייצור בעולם, האיכות נפגעה, בטורקיה לדוגמא, בקרת האיכות פחות טובה מזו של היפנים. טויוטה עדיין נתפסות כאיכותיות בזכות הrecall   שמבצעת. בשוק המזון, המובילות הן: שופרסל – ממתגים את עצמם כאיכותיים ולא בהכרח זולים. מספר מותגים לאותה רשת קנו את ניופארם ושינו את השם לבי. יש להם מותג פרטי, אפשרות של שילוב יצרנים נוספים, כח קנייה גדול שמאפשר מחירים נמוכים ואיכות טובה. כרטיס מועדון עם אשראי שמאפשר להם מידע על הלקוח. המידע הזה שווה כסף, הם יכולים למכור את המידע. יש חברות שמשלמות עבור מידע לפי פילוחים. קופות בשירות עצמי- חסכון של עובדים וחסכון בזמן ללקוחות. חנויות ללא עובדים (פרט למחסנאים). רכשו רובוט לבדיקת חוסרים. פתחו את חברת קטיף איתם סגרו עסקה ארוכת טווח לקניית כל התוצרת במחיר נמוך. רכשו את פילסברי בארץ. רמי לוי – ממתג את עצמו כעממי. פשוט וזול. הקים את שוויצריה הקטנה לשוקולדים. רמי לוי תקשורת ועוד. רמי לוי נדלן. הוא רוכש את השטחים של הסניפים. נותן יציבות בסניף. יינות ביתן ואח”כ ויקטורי שלא משקיעים בניקיון. אושר עד – מותאם לחרדים (זול, בד”צ) עובדים הרבה על כמויות. מאוד טכנולוגיים. משתמשים באפליקציה תומכת. מביאים מותגים זולים. יוחננוף – איכות ושירות מוצרים טיב טעם וקשת טעמים – פתוח בשבת, מוכרים בשר לא כשר, אוכל גורמה. רוב הרווח שלהם הוא מהחנויות גורמה הקטנות. יקר. כל רשת עושה לעצמה את הבידול שלה באיכות, במחיר, בשירות, במיקום, בשעות הפתיחה וכד’. אריזה: הכמויות משתנות בין היצרנים. יש מעט יצרנים ששולטים בתחום. תעשיית המזון: חומרי גלם לא בריאים, תוספי מזון מלאכותיים. הרבה סוכרים ומלחים שיוצרים התמכרות. החלטה אקטיבית – לדוגמא האם לפתוח את השקית הראשונה של החטיף. החלטה פאסיבית – החלטה שמתקבלת לעיתים ללא הפעלת שיקול דעת אקטיבי. הרבה פעמים אנחנו בוחרים להחליט החלטה פאסיבית.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X