ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 13

לירז גנון

לירז גנון

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 13

סיכום השיעור

נכחתי בחצי הראשון עד 17:15 – 19:30

מערכות ניהול איכות

בחצי הראשון המשכנו ללמוד על הצלחות חברות גדולות כגון טיוטה, דיפלומט ויוניליוור, וכיצד הם ממנפות את עקרונות האיכות בתוך המערכות ומשפרות את השירותים והמוצרים שלהם.

לאחר מכן הגענו לענף המזוןאוסם, שטראוס, תנובה והחברה המרכזית וכיצד עלויות האיכות בעות לידי ביטוי. על אילו תקנים הם נשענים. לדוגמא ISO 9001 ותקני מזון נוספים.

 

שבעת עקרונות הניהול במהדורת  לתקני איזו 9000 :

התמקדות בלקוח – על הארגון להבין את צורכי הלקוח, מכיוון שהלקוח הוא מקור ההכנסה שלו, חובה על הארגון לבצע התאמה (קסטומיזציה) לדרישות וצורכי הלקוח.

מנהיגות – המנהיגים בארגון הם שקובעים את הסדר והאחידות. עליהם ליצור אווירה טובה בארגון, להקים ישיבות מטה, ולהעלות את כל הבעיות בארגון. כמו כן, עליהם לדאוג שהעבודה מתבצעת על פי הנהלים.

מעורבות ומחויבות עובדים – חובה על ההנהלה לערב את העובדים בכל מה שקורה בארגון, הבעיה הנפוצה ביותר אצל כל עובד היא חוסר ודאות, לכן צריך לעדכן את צוותי העובדים בחברה בכל הליך שקורה. בנוסף, זה עשוי לגרום לעובד להרגיש שהוא חיוני.

גישה תהליכית – תוצאות טובות יותר מושגות כאשר פעילויות ומשאבים שקשורים אחד בשני פועלים יחד – כתהליך מסודר.

שיפור – שיפור מתמיד של כלל ביצועי הארגון אמור להיות מטרה קבועה של הארגון.

קבלת החלטות המבוססות על ראיות – החלטות אפקטיביות מבוססות על ניתוח נתונים ומידע.

ניהול יחסי גומלין – הארגון והספקים שלו תלויים זה בזה וביסוס היחסים ביניהם על תועלת הדדית, מגביר את יכולתם ליצירת ערך

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X